۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۱۳
کد خبر: 82730326
T T
۰ نفر
تاكید استاندار ایلام بر بسیج امكانات استان برای كمك به زلزله زدگان كرمانشاه

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با اشاره به خسارت های جانی و مالی زلزله اخیر در استان كرمانشاه گفت: استان ایلام به عنوان همسایه و استان معین كرمانشاه باید بیشتر از سایر استان های دیگر كمك های خود را به مناطق زلزله زده ارسال كند.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتكی روز سه شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان اظهار كرد: مسئولان در ستاد مدیریت بحران نباید منتظر پس لرزه ها باشد، ابتدا باید گزارش خسارات مستند و به روز ارسال شود و سپس گزارشات تكمیلی را تهیه و ارسال كنند.
وی بر لزوم كمك مالی بلاعوض به خسارت دیدگان زلزله اخیر در استان ایلام تاكید كرد و افزود: پیگیری های لازم در این خصوص با مسئولان كشوری بعمل خواهد آمد.
استاندار ایلام تاكید كرد: زلزله روزهای گذشته نشان داد كه استان ایلام نیاز به مكان های عمومی دارد و توسعه این مكان ها بسیار ضروری است، باید از ظرفیت بوستان ارغوان در سطح شهر ایلام همچون بوستان بلوط استفاده های لازم را در جهت ایجاد مكان عمومی برد.
سلیمانی دشتكی با اشاره به رانش زمین در بخش چوار ایلام ناشی از زلزله اخیر نیز گفت: مشكل رانش زمین چوار با كمك مسئولان شهرستان به خوبی كنترل شد و هم اكنون اسكان موقت در محل حادثه برای مردم این مناطق ایجاد شده است.
سلیمانی دشتكی افزود: باید طرح این منطقه بار دیگر بازبینی شود و برای مطالعات بیشتر و بازرسی و تثبیت خاك این منطقه اعتبارات بحرانی در نظر گرفته شود و بررسی علل و عوامل این حادثه و دلیل ساخت و ساز در این منطقه حادثه خیز و همچنین ارائه راهكار برای رفع این مشكل در دستور كار قرار گیرد.
وی با اشاره به خسارت های جانی و مالی زلزله اخیر در استان كرمانشاه نیز یادآور شد: استان ایلام به عنوان همسایه و استان معین كرمانشاه باید بیشتر از سایر استان های دیگر كمك های خود را به مناطق زلزله زده ارسال كند.
وی از ارسال كمك های استانی دیگر در قالب كاروان به مناطق زلزله زده كرمانشاه طی فردا چهارشنبه خبر داد و گفت: در جریان سفر به استان كرمانشاه باید با مدیران استان هماهنگی بعمل آید و بنا به تاكید مسئولان آنجا كمك های ارسالی ایلام در بین مناطق زلزله زده توزیع شود.
مدیركل بحران استانداری ایلام نیز در این نشست با اشاره به تبعات پس از بروز زلزله در ایلام گفت: دستگاه‌های انتظامی و نظامی به خوبی مردم را هدایت كردند و مدیریت بحران با ایجاد محل اسكان اضطراری برای كانون‌های جمعیتی مانند بیمارستان‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی موضوع را مدیریت كرد.
احمد كرمی افزود: روز بعد از حادثه هم مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان تعطیل و راه‌های مواصلاتی باز شد، خسارت‌های احتمالی زلزله‌ با مكانیزمی كه وجود دارد احصاء و میزان آن به ستاد بحران كشور اعلام خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی استان ایلام هم گفت: تاكنون 20 دستگاه آمبولانس و 60 نفر پرسنل به استان كرمانشاه اعزام شده است و امروز چهار دستگاه دیگر و یك محموله‌ی دارویی به منطقه اعزام خواهند شد.
علی دلپیشه با بیان اینكه برای پذیرش مصدومان كرمانشاه اعلام آمادگی كرده‌ایم، تاكید كرد: در صورت اعلام نیاز فوق تخصص‌های جراحی و عروق به منطقه اعزام می شود.
وی از مراجعه 941 نفر بعد از زلزله به مراكز درمانی ایلام، ایوان و سرابله خبر داد و یادآور شد: 933 نفر به صورت سرپایی درمان شدند و هشت نفر نیز فعلا بستری هستند.
دل‌پیشه تاكید كرد: با توجه به نبودن آب سالم و احتمال شیوع بیماری‌های واگیردار ، آماده‌ كمك به گندزدایی آب منطقه هستیم.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر ایلام نیز از اعزام 2 بالگرد ، 2 دستگاه آمبولانس، 25 تیم آواربرداری و سگ‌های زنده‌یاب به مناطق زلزله زده كرمانشاه خبر داد و گفت: و از 2 شب گذشته تاكنون نیز 6 محموله شامل یك هزار ئ 100 تخته چادر، 900 تخته پتو و 3 هزار بسته آب معدنی به منطقه ارسال شده است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده: حسن كهزادیان
3032/6119