۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۱:۱۳
کد خبر: 82731132
T T
۰ نفر
آتش «اریكسن» بر خرمن ایرلند؛ ثبت آخرین سهمیه اروپا به نام دانمارك

تهران - ایرنا - تیم ملی فوتبال دانمارك با درخشش كم نظیر «كریستین اریكسن» كه سه گل به ثمر رساند در دیدار خارج از خانه مقابل جمهوری ایرلند به برتری پنج بر یك رسید تا آخرین سهمیه قاره اروپا در جام جهانی 2018 را به نام خود ثبت كند.

به گزارش ایرنا، سه شنبه شب در آخرین دیدار دور برگشت پلی آف جام جهانی در قاره اروپا، تیم ملی ایرلند در حضور بیش از 50هزار تماشاگر متعصب خود كه برای گرفتن جشن صعود به ورزشگاه «آویوا» آمده بودند از دانمارك پذیرایی كرد، اما در كمال ناباوری با شكست پنج بر یك زمین را ترك كرد تا رویای صعودش به پایان برسد.
با توجه به اینكه بازی رفت با تساوی صفر بر صفر به اتمام رسیده بود، دانمارك در مجموع دو دیدار رفت و برگشت به پیروزی پنج بر یك رسید و مسافر جام جهانی شد.
شاگردان «مارتین اونیل» در تیم دانمارك با انگیزه بالا و بهره بری از جو عجیبی كه هوادارانشان در جهنم دوبلین ایجاد كرده بودند در همان دقیقه 6 با ضربه «شین دفی» به گل رسیده تا در انتظار شبی رویایی باشند، اما پس از گذشت دقایقی همه چیز تغییر كرد.بازیكنان باتجربه دانمارك پس از گذشت 20 دقیقه از بازی به روند همیشگی برگشته و بازی را در اختیار گرفتند.
در دقیقه 29 و 32 دو گل متوالی از «آندرس كریستنستن» و «اریكسن» به طور كلی جو ورزشگاه و روند بازی را تغییر داد و حالا این دانمارك بود كه با برتری دو بر یك، خود را در جام جهانی می دید. گل اریكسن كه در دقیقه 32 به دست آمد یكی از زیباترین گل های مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 بود.
در نیمه دوم ایرلندی ها كه چیزی برای از دست دادن نداشتند روشی كاملا تهاجمی را در دستور كار قرار دادند، اما این دانمارك بود كه در دقیقه 63 ضد حمله ای سریع را طراحی كرده و بازهم «كریستین اریكسن» گلزنی كرد تا میهمان نتیجه را سه بر یك به سود خود كند.
در دقیقه 74 «كریستین اریكسن» ستاره باشگاه تاتنهام انگلیس در ادامه نمایش كم نظیرش موفق شد تا سومین گل خود و گل چهارم تیمش را به ثمر رسانده تا صعود دانمارك را قطعی كند.
در ثانیه های پایانی دانماركی ها صاحب ضربه پنالتی شدند كه «نیكلاس بنتنر» گل پنجم این تیم را به ثبت رساند.
در پایان این دیدار تكلیف تمامی تیم های اروپایی راه یافته به جام جهانی 2018 مشخص شد و جدا از از روسیه كه میزبانی را برعهده دارد، تیم های بلژیك، آلمان، انگلیس، اسپانیا، لهستان، ایسلند، صربستان پرتغال، فرانسه، سوئیس، كرواسی، سوئد و دانمارك نمایندگان قاره سبز در بزرگترین رویداد فوتبال جهان هستند.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید
ورزشی**3783*شبس*1488 *خبرنگار: امیر میرزاییان* انتشاردهنده: بهمن بامداد**