۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۹:۵۲
کد خبر: 82731373
T T
۰ نفر
دومین محموله امدادی از خراسان جنوبی به كرمانشاه ارسال شد

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: دومین محموله امدادی شامل 6 هزار تخته پتو از این استان به كرمانشاه ارسال شد.

جواد خامسان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد پتو از انبارهای استان در شهرستان های بیرجند و فردوس برای كمك به زلزله زدگان كرمانشاه تامین شده است.
وی بیان كرد: سه دستگاه تریلی انتقال این محموله را انجام می دهند كه 2 دستگاه را 2 مركز خیریه در شهرستان های بیرجند و طبس تامین كرده اند و یك دستگاه نیز از سوی سپاه انصارالرضا (ع) استان خراسان جنوبی در اختیار هلال احمر قرار گرفته است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: همچنان با ستاد كنترل عملیات در ارتباط هستیم تا اقلام و كالاهای امدادی مورد نیاز مناطق زلزله زده را در استان تامین و ارسال كنیم.
وی كنسروجات، پتو و ست های بهداشتی بانوان و كودكان را از جمله نیازهای فوری مناطق زلزله زده غرب كشور عنوان كرد و افزود: نخستین محموله امدادی از خراسان جنوبی شامل یكهزار و 500 تخته موكت نیز روز دوشنبه 22 آبان به مقصد كرمانشاه ارسال شد.
خامسان اظهار كرد: 50 پایگاه جمع آوری كمك های نقدی و غیرنقدی مردم در سراسر استان آماده دریافت كمك مردم شریف خراسان جنوبی است.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یكشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 كیلومتری زمین استان های كرمانشاه، ایلام و كردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب كشور را لرزاند.
زلزله 7.3 ریشتری یكشنبه شب در استان كرمانشاه تاكنون بیش از 432 كشته و 7800 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یكهزار و 950 روستای استان كرمانشاه خسارت وارد كرد.
به گفته استاندار كرمانشاه، براساس برآوردهای انجام شده بر اثر این زلزله به 40 هزار واحد مسكونی شهری و روستایی استان خسارت های كلی و جزیی وارده شده است.
همچنین هموطنان می توانند كمك های نقدی خود را از طریق شماره حساب 99999 در تمامی بانك های استان یا از طریق شماره گیری #724* پرداخت كنند.
ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
كانال تلگرام: irnabirjand@
خبرنگار و انتشار: رسول محمدحسنی
3028