۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۱۲
کد خبر: 82731412
T T
۰ نفر
پتو، البسه گرم و موادغذایی همچنان نیاز زلزله زدگان غرب كشوراست

تهران ـ ایرنا ـ مدیر كل بحران استانداری تهران گفت: پتو، لوازم گرمایشی، البسه نو و گرم، آب معدنی، چای، قند و شكر، انواع كنسرو، مواد شوینده و بهداشتی و موكت اقلامی است كه همچنان هموطنان آسیب دیده از زلزله در منطقه غرب استان كرمانشاه به آنها نیاز دارند.

حسین الماسی مفیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم می توانند این اقلام را تهیه و به ستادهای مستقر در فرمانداری های تابعه استان تهران و یا شعبات جمعیت هلال احمر تحویل دهند.
وی درخصوص كمك های ارسالی استانداری تهران برای زلزله زدگان غرب كشور افزود: اقلام مختلفی از جمله آب معدنی، چادر، پتو، موكت و پلاستیك و ظروف یكبار مصرف توسط مدیریت بحران استانداری تهران به دفعات برای زلزله زدگان ارسال شده است.
مدیر كل بحران استانداری تهران با بیان اینكه فرمانداری ها و بخشداری های شهرستان ها و بخش های استان تهران نیز برای دریافت و ساماندهی كمك های مردمی از ساعات اولیه حادثه زلزله فعال شدند، اظهارداشت : مردم نوع دوست می توانند اقلام اهدایی خود را از طریق ستادهای مستقر در این فرمانداری ها و بخشداری ها برای زلزله زدگان ارسال كنند.
وی تصریح كرد: استانداری تهران با تشكیل ستاد بحران كار كمك، تامین و ارسال اقلام ضروری و نیازهای اولیه زلزله زدگان را از ساعات اولیه وقوع زلزله در كرمانشاه آغاز كرد.
وی گفت: مردم خیر و نیكوكار می توانند وجوه اهدایی خود را به شماره حساب 99999 سازمان هلال احمر نزد بانك ملی ایران واریز كنند تا اقلام مورد نیاز مردم زلزله زده تهیه و ارسال شود.
الماسی مفیدی با بیان اینكه از ساعات اولیه زلزله همچنین ستادی با مدیریت استانداری تهران و همراهی اورژانس، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشكی در فرودگاه مهر آباد مستقر شد افزود: این ستاد كار پذیرش و انتقال مصدومان حادثه زلزله را به بیمارستان های مختلف تهران انجام داد.
وی گفت: مصدومان منتقل شده به تهران كه تا امروز 268 نفر بوده اند به بیمارستان های مختلف از جمله میلاد، امام خمینی(ره)، امام حسین(ع)، لقمان، بعثت، 7 تیر و مركز طبی اطفال منتقل شده و كار درمان آنان انجام شد.
الماسی مفیدی گفت: همراهان این مصدومان نیز با همراهی آموزش و پرورش و شهرداری اسكان داده شده و مبلغی نیز از سوی استانداری تهران به همراهان آنان برای امور ضروری اهدا شد.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یكشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 كیلومتری زمین استان های كرمانشاه، ایلام و كردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب كشور را لرزاند.
این زمین لرزه در جنوب حلبچه عراق نزدیك مرزهای استان كرمانشاه گزارش شده 432 كشته و9388 مجروح برجای گذاشت و آسیب های زیادی در استان های كرمانشاه و ایلام به بار آورده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با كانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: محمد بیدارمنش انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/ 6139 / 1539
۰ نفر