۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳
کد خبر: 82731586
T T
۰ نفر
پلیس: مردم كمك های خود را به مراكز مورد اعتماد تحویل دهند/مراقب كلاهبرداران باشید

تهران-ایرنا- معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداری پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت: هر گونه كمك های نقدی و غیر نقدی به منظور كمك به زلزله زدگان كرمانشاه در هر حوزه ای باید از طریق سازمان مربوطه، شماره حساب رسمی آن و از طریق سایت های معتبر و واقعی( چون هلال احمر) اعلام شود و مردم در كمك به زلزله زدگان مراقب كلاهبرداران باشند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا اكبری افزود: شهروندان در صورت مشاهده اخبار و اطلاعاتی در این خصوص، مراتب را به نزدیكترین مقر پلیس آگاهی و واحدهای مبارزه با جعل و كلاهبرداری در سراسر كشور اعلام كنند.
وی ادامه داد: افراد در خصوص مشاهده این شماره حساب ها در سایت های اجتماعی نیز می توانند موضوع را به پلیس فتا اعلام كرده تا پلیس نیز برای پیگیری و ارجاع به مرجع قضائی اقدام كند .
سرهنگ اكبری ادامه داد:برخی افراد سودجو با قرار دادن شماره حساب هایی در شبكه های مجازی و سایت های اجتماعی در خصوص كمك به زلزله زدگان استان كرمانشاه اقدام به كلاهبرداری از شهروندان می كنند.
وی با اشاره به اینكه مردم با اطلاع از این موضوع باید از دادن این گونه مبالغ برای كمك پرهیز كنند، افزود: این شماره حساب ها واقعی نیست و افراد سود جو برای منافع خود آنها را اعلام می كنند.
معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا با بیان اینكه این افراد جاعل با سوء استفاده از وضعیت موجود و حس همدردی مردم اقدام به درج شماره حساب های واهی و جعلی می كنند، تصریح كرد: عمدتا این افراد كلاهبردار با هویت های جعلی در بانك ها با افتتاح حساب هایی از این طریق اقدام به جمع آوری وجوه مردم می كنند.
سرهنگ اكبری افزود: اگر قرار است پولی به حساب زلزله زدگان واریز شود باید از طریق سامانه های سازمان هلال احمر و یا نهادهای متولی اعلام شود.
وی گفت: اگر كسی اطلاعات و اخباری در شبكه های مجازی دارد و شماره حسابی در این خصوص می بیند می تواند با پلیس 110 موضوع را در میان بگذارد كه این پلیس نیز قاعدتا آن را برای بررسی به پلیس آگاهی ارجاع می كند.
این مقام انتظامی تاكید كرد: هر گونه كمك های نقدی و غیر نقدی مردم شریف كشور ایران به منظور كمك به زلزله زدگان كرمانشاه در هر حوزه ای باید از طریق سازمان مربوطه، شماره حساب رسمی آن و از طریق سایت های واقعی و معتبر اعلام شود.
به گزارش ایرنا زلزله 7.3 ریشتری یكشنبه شب در استان كرمانشاه رخ داد و بیش از همه شهرها و روستاهای سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، دالاهو و اسلام آباد غرب آسیب زد، منطقه ای كه حدود 200 هزار نفر جمعیت دارد.
اجتمام9105 ** 1418
تنظیم:معصومه نیكنام ** ناشر:مریم برزآبادی

*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej