۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۳۱
کد خبر: 82731832
T T
۰ نفر
سومین روز خدمت رسانی سازمان ها و نهادها به زلزله زدگان

تهران - ایرنا - با گذشته سه روز از بروز زلزله 7.3 ریشتری در غرب كشور و دستور رهبر معظم انقلاب برای یاری رسانی به زلزله زدگان، امدادرسانی مردمی و كمك های سازمان ها و نهادها در این زمینه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سومین پرواز هواپیمای باری هواپیمایی جمهوری اسلامی برای ارسال كمك های مردمی به مناطق زلزله زده، صبح امروز (چهارشنبه) با 98 تن بار در فرودگاه كرمانشاه به زمین نشست.
این محموله حامل چادر، دارو و اقلام مورد نیاز و كمك های هلال احمر بوده است.

** ارسال محموله 60 میلیارد ریالی سازمان اموال تملیكی
سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیكی تا این لحظه محموله ها یی به ارزش 60 میلیارد ریال برای كمك به مردم مناطق زلزله زده كرمانشاه ارسال كرده است.
مدیرعامل سازمان اموال تملیكی كه با هدف نظارت و مدیریت توزیع محموله هاي ارسالی به استان كرمانشاه سفر كرده است، افزود: این سازمان در نخستین روز پس از زلزله با تشكیل كمیته ای نسبت به اعزام یك تیم متشكل از معاونان و مدیران سازمان جهت استقرار و ارزیابی و بسیج امكانات در منطقه نسبت به ارسال محموله ها به سازمان های امداد رسان اقدام كرده است.
جمشید قسوریان جهرمی كمك های ارسالی سازمان اموال تملیكی راشامل 29 هزار تخته پتو، مواد غذایی،شیر خشك، انواع البسه و لباس زمستانی ، كفش، بخاری برقی، لباس بچگانه، مواد شوینده، لوازم بهداشتی و ظروف آشپزی به ارزش تقریبی 60 میلیارد ریال برآورد كرد كه از طریق سازمان هلال احمر برای توزیع به مناطق آسیب دیده استان كرمانشاه تحویل شده است.
وی در پایان یادآور شد : سازمان اموال تملیكی همه امكانات و پتانسیل مدیریت های استانی را برای یاری رساندن به مردم عزیز مناطق زلزله زده بسیج كرده است.

** ساخت مسكن برای كاركنان بانك ملی سرپل ذهاب
مدیرعامل بانك ملی ایران امروز به شعبه مركزی بانك ملی ایران در سرپل ذهاب رفت و گفت: هماهنگی هایی برای ساخت مسكن در محلی امن و در نزدیك ترین شهر به كاركنان آسیب دیده در اثر زلزله صورت گرفته است و مراحل ساخت خانه را به سرعت انجام می دهیم.
محمدرضا حسین زاده از انجام اقدامات لازم برای اسكان همكاران آسیب دیده در زلزله خبر داد و گفت: یكی از مسئولان را برای خدمت رسانی ویژه به همكاران در این استان در نظر گرفته ایم.
مدیرعامل بانك ملی ایران تصریح كرد: عده ای از همكاران داوطلب كمك رسانی به كرمانشاه را نیز اعزام می كنیم تا بار كاری كاركنان مناطق زلزله زده كمتر شود.
حسین زاده اضافه كرد: از لحظه نخست اطلاع از این واقعه تلخ، كمیته هایی نیز در بانك ملی ایران برای كمك رسانی به زلزله زدگان تشكیل و تیم پزشكی و امدادی بیمارستان بانك نیز به منطقه اعزام شد.

** اختصاص شماره حساب برای جمع آوری كمك های مردمی
بنا بر اعلام بانك پاسارگاد، شركت نسیم سلامت بانك پاسارگاد در منطقه ازگله ثلاث باباجانی بیمارستان صحرایی برای امدادرسانی به مجروحان از جمله انجام عمل‌های جراحی ضروری و همچنین انجام عمل‌های زایمان، با تجهیزات و امكانات كامل پزشكی ایجاد كرده‌است.
علاوه بر این تعداد یكصد چادر امدادی در كنار بیمارستان، برای نگهداری و بستری بیماران مستقر شد.
همچنین تعداد 10 هزار تخته پتو به مناطق زلزله‌زده ارسال شده كه با همكاری فرمانداری و هلال‌احمر در مناطق محرومی كه مورد نیاز است در حال توزیع هستند.
شماره‌حساب 2-10488144-8100-201 و شماره كارت 7777-7777-2977-5022 بانك‌پاسارگاد برای اهدای كمك‌های نقدی هموطنان عزیز در نظر گرفته شده و بانكداران بانك پاسارگاد كمك‌های خود را به این حساب واریز خواهند كرد.

** تشكیل ستاد ویژه در بانك كشاورزی
بانك كشاورزی به منظور رسیدگی فوری به زلزله زدگان، «ستاد ویژه خدمت رسانی به زلزله زدگان غرب كشور» را تشكیل داد؛ خدمت رسانی شایسته و به موقع، رصد لحظه ای ارائه خدمات، پول رسانی منظم به شعب مناطق آسیب دیده و تسریع در ارائه خدمات از جمله مواردی است كه در دستور كار این ستاد قرار دارد.
طبق تصمیمات این ستاد، هرگونه پیگیری وصول مطالبات از جمله صدور و ابلاغ پیام های یادآوری و اخطار كتبی، تلفنی و پیامكی یا موارد مشابه در مورد اشخاص حقیقی و حقوقی كه در جریان این زمین لرزه دچار خسارت جانی یا مالی شده اند تا بازگشت به حالت عادی متوقف خواهد بود .
بانك كشاورزی همچنین در نظر دارد امهال بدهی خسارت دیدگان در مناطق زلزله زده را در دستور بررسی قرار دهد.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یكشنبه (بیست و یكم آبان ماه) استان كرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
این زلزله در استان كرمانشاه حوالی ازگله در عمق 11 كیلومتری زمین روی داد.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود كه در بیشتر استان ها و برخی كشورهای منطقه نیز احساس شد.
براساس آخرین اطلاعات اعلام شده از ستاد مدیریت بحران كشور، تاكنون در این زمین لرزه 432 نفر جان باخته و 9397 نفر زخمی شده اند.
پس لرزه ها در منطقه هنوز ادامه دارد.
دیروز رییس جمهوری به مناطق زلزله زده رفت تا در جریان رسیدگی به وضع زلزله زدگان قرار گیرد.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**1108**2025*1961
خبرنگار: ایرج منصوری*انتشار: لیلا جودی
۰ نفر