۲۵ آبان ۱۳۹۶، ۸:۵۸
کد خبر: 82732673
T T
۰ نفر
عضو هیات مدیره هلال احمر:هر خانواده قمی یك مددكار برای زلزله زدگان باشد

قم – ایرنا - عضو هیات مدیره جمعیت هلال احمر استان قم گفت: با توجه به الگو بودن مردم قم در خدمت رسانی به محرومان و حادثه دیدگان در سال های گذشته، اكنون نیز هر خانواده قمی یك مددكار و حامی برای زلزله زدگان باشد.

حجت ‌الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اهل بیت (ع) در روایت های متعدد مسلمانان را به رفع حاجت های برادران و خواهران دینی خود در شرایط مصیبت و گرفتاری سفارش كرده اند و برای این عمل ثواب های زیادی برشمرده اند.
وی بیان كرد: كمك رسانی به مردم زلزله زده غرب كشور كه در شرایط دشواری قرار دارند، بهترین مصداق برای عمل به توصیه های دینی است و در همین رابطه هر كدام از مردم مذهبی قم می توانند كمك رسان و یاری گر حادثه دیدگان باشند.
وی ادامه داد: در میان كشورهای دنیا، ایران بالاترین میزان تعداد داوطلبان را در اختیار دارد و این افراد آماده اند تا در شرایط دشوار به حادثه دیدگان كمك كنند؛ امروز بهترین فرصت است تا این داوطلبان در صحنه حاضر شوند و درد و رنج مردم مظلوم غرب كشور را التیام دهند.
قاسمی نیا گفت: امروز مومنان، هیات های مذهبی، خیران و همه آحاد جامعه می توانند با كمك های نقدی و غیر نقدی خود، گرسنه را غذا دهند و تشنه ای را سیراب كنند.
وی بیان كرد: برخی از اقلام مورد نیاز مردم زلزله زده باید به صورت فوری تهیه و در اختیار آنان قرار گیرد، بنابراین از دست دادن وقت و كار خیر را به فردا انداختن به صلاح نیست.
وی ادامه داد: اگر همگان در تامین نیازهای زلزله زدگان مشاركت كنند، دست مسئولان برای امدادرسانی بهتر و به هنگام باز و از پیچیده تر شدن وضعیت جلوگیری می شود.
قاسمی نیا با بیان این كه جمعیت هلال احمر بر اساس لیست اقلام مورد نیاز برای كمك به زلزله زدگان كرمانشاه آماده دریافت كمك های مردمی استان قم است، گفت: مردم خیر و نوعدوست می توانند كمك های نقدی خود را به شماره حساب99999 نزد كلیه بانك ها و یا شماره كارت 4606-7006-3277-6104 نزد بانك ملت بنام جمعیت هلال احمر واریز كنند.
وی بیان كرد: همچنین شماره حساب های 702070 و 800300 نزد بانك ملی و همچنین شماره گیری از طریق تلفن همراه با كد #112*3*741* از راه های دریافت كمك های نقدی مردم است.
وی ادامه داد: برای تسهیل در جمع آوری كمك ها، كد #724* نیز برای جمع آوری كمك های مردمی جهت زلزله زدگان كرمانشاه اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا، وقوع زمین لرزه ای با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین(ریشتر) شامگاه یكشنبه 21 آبان 96، استان كرمانشاه را لرزاند.
دراین حادثه دردناك 432 كشته و بیش از 9 هزار تن مصدوم شدند.
7405/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی