۲۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۳۲
کد خبر: 82733716
T T
۰ نفر
نمايش همدردي گيلاني ها با زلزله زدگان در پايگاه هاي هلال احمر

رشت - ايرنا - مردم نوعدوست گيلان با حضور بموقع خود در پايگاه هاي جمعيت هلال احمر سراسر استان، همدردي خود را با زلزله زدگان غرب كشور به نمايش گذاشتند.

گيلاني ها همگام با ساير هموطنان كشورمان با حضور در پايگاه هاي جمعيت هلال احمر استان با اهدا كمك هاي نقدي و غيرنقدي، به ياري زلزله زدگان غرب كشور شتافتند تا گوشه اي از مشكلات و درد و رنج آنها را ناشي از اين حادثه دلخراش كاهش دهند.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان گيلان با اشاره به حضور مردم در پايگاه هاي اين جمعيت براي كمك با زلزله زدگان غرب كشور گفت: تاكنون، 72 ميليون تومان كمك هاي مردمي در پايگاه هاي اين جمعيت براي كمك به زلزله زدگان غرب كشور اهدا شده است.
مهدي ولي پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: شش هزار و 700 نفر از گيلاني ها با مراجعه به 87 پايگاه جمعيت هلال احمر در شهرستان هاي مختلف استان كمك هاي نقدي و غيرنقدي خود را براي زلزله زدگان غرب كشور اهدا كردند.
ولي پور بيان كرد: اهدا كمك هاي غير نقدي مردم گيلان در اين مدت، بيش از 15 هزار و 500 بسته مواد غذايي خشك، شش هزار ست بهداشتي، چهار هزار و 560 كيلو خشكبار ، 50 هزار باكس آب معدني، سه هزار و 147 تخته پتو ، 752 قوطي شير خشك، بيش از 14 هزار قوطي كنسرو و 962 دست لباس را شامل مي شود.
وي خاطرنشان كرد: تاكنون بيش از 30 هزار قلم كالا شامل 2 هزار 792 دستگاه چادر ، چهار هزار و 900 تخته پتو ، 16 هزار و 720 قوطي كنسرو و شش هزار و 380 قوطي روغن توسط 23 خودروي سنگين به مناطق زلزله زده ارسال شده است.
ولي پور اضافه كرد: درگاه پرداخت موبايلي #3* و نيز #724* به آساني آماده دريافت كمك‌ هاي نقدي هموطنان است و مردم نوعدوست در صورت امكان كمك‌ هاي خود را به صورت نقدي به مردم زلزله‌ زده ارائه كنند تا اقلام مورد نياز زلزله زدگان خريداري و در اختيار آنها قرار گيرد.
به گزارش خبرنگار ايرنا زمين لرزه اي به بزرگي هفت و 2 دهم ريشتر حدود ساعت 21 و 48 دقيقه شامگاه يكشنبه 21 آبان ماه جاري بخش هايي از شمال عراق را لرزاند و در شهرهاي سرپل ذهاب، اسلام آباد غرب، قصرشيرين ، جوانرود و ثلاث باباجاني خسارت هاي جاني و مالي بسياري بر جا گذاشت.
خبرنگار: شادي خورشيدي سدهي ** انتشاردهنده:كبيري
7286/2007