۲۷ آبان ۱۳۹۶، ۹:۴۲
کد خبر: 82734378
T T
۰ نفر
رئيس هلال احمر ماهشهر: همه دستگاهها در جمع آوري كمكها هماهنگ باشند

بندرماهشهر-ايرنا-رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان بندرماهشهر گفت: هماهنگ نبودن در جمع آوري كمك هاي مردمي به زلزله زدگان با سازمان هلال احمر باعث اختلال در هماهنگي ارسال محموله هاي امدادي مي شود بنابر اين بايد در جمع آوري كمكها با اين جمعيت هماهنگ باشند.

ياسر زائري شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: مردم شهرستان بندرماهشهر اهتمام ويژه اي براي كمك رساني به مردم زلزله زده استان هاي غربي كشور دارند كه تلاشهاي آنها قابل تقدير است اما به دليل هماهنگ نبودن، اين كمك ها به صورت تجميع نشده به مناطق زلزله زده ارسال مي شود كه باعث مشكلاتي در اين زمينه شده است.
وي افزود:در بندرماهشهر هر نهاد و دستگاه اجرايي به صورت مستقل و بدون هماهنگي سازمان هلال احمر اقدام به جمع آوري كمك هاي مردمي براي مردم زلزله زده كرده اند كه همين مسئله باعث مي شود ارسال محموله هاي كمك رساني يكپارچه نباشد.
زائري افزود: از روز اول وقوع زلزله تا به امروز يك هزار و 520 تخته پتو، 95 تن برنج، 15 هزار و 200 قوطي كنسرو، 2 هزار و 285 باكس آب معدني، حدود 300 كيلو گرم حبوبات، 30 تخته فرش، 20 كارتن شيرخشك، 500 قوطي نيم ليتري روغن خوراكي، 20 كارتن ماكاروني، 500 كارتن 1.5كيلو گرمي خرما، 150 كيلو گرم رب گوجه و ساير اقلام بهداشتي و پوشاك جمع آوري شده است
رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان بندرماهشهر در ادامه خاطرنشان كرد: تا به حال كمك هاي كه توسط نيروهاي هلال احمر در سراسر شهرستان جمع آوري شده در قالب 3 كاميون به مناطق زلزله زده فرستاده شده است كه با توجه به مراجعات مداوم مردم، تا دو روز آينده سه كاميون ديگر حامل اقلام اوليه كمك رساني به مناطق زلزله زده آماده فرستادن مي شود.
وي ادامه داد: با توجه به ارسال محموله اي ديگر توسط دستگاههاي دولتي و شركتها بيش از 20 كاميون كالاي مورد نياز زلزله زدگان غرب كشور از شهرستان بندرماهشهر به اين مناطق ارسال شده است.
زائري در ادامه از استقرار موكب قمر بني هاشم بندرامام خميني (ره) در كرمانشاه خبر داد و گفت: با هماهنگي هاي انجام شده موكب قمر بني هاشم بندرامام خميني (ره) به همراه 20 نيروي انساني آشپز، كمك آشپز و خدماتي در سر پل ذهاب براي پخت و پز و ارائه غذاهاي گرم و سالم در سه وعده شام و ناهار و صبحانه از روز گذشته مستقر شده اند و روزانه 2 هزار پرس غذا به مردم زلزله زده اين منطقه ارائه مي كنند.
رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان بندرماهشهر افزود: با توجه به ضرورت نياز مردم اين منطقه آمادگي جايگزين كردن نيروهاي مردمي از بندرماهشهر با موكب قمر بني هاشم بندرامام خميني (ره) هستيم و تا روز يكشنبه به خدمات رساني به مردم زلزله زده ادامه مي دهيم.
وي در ادامه به نياز شديد مردم زلزله زده به چادر، پتو و لباس گرم اشاره كرد و گفت: با توجه به كاهش دما و سردي هوا در مناطق زلزله زده نياز به چادر، پتو و لباس گرم بيش از ساير موارد احساس مي شود از اين رو مردم در كمك هاي خود به اين اقلام اوليه توجه داشته باشند و براي كمك رساني اقدام كنند.
زلزله 7.3 ريشتري يكشنبه گذشته در استان كرمانشاه به هفت شهرستان و يك هزار و 950 روستاي استان كرمانشاه خسارت وارده كرده است.
9858/7165/6064
خبرنگار: آمنه محتشمي ** تنظيم : حميدرضا ترابي فرد **انتشار: محسن بهاروند