3 مصدوم حادثه زلزله غرب كشور به اصفهان منتقل شدند

اصفهان- ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان از انتقال سه تَن از مصدومان زلزله غرب كشور برای درمان تكمیلی به مركز آموزشی درمانی الزهرا (س) در اصفهان خبر داد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشكی اصفهان روز شنبه به نقل از دكتر كیانوش جهان پور اعلام كرد: مراحل اولیه درمان این مصدومان در استان كرمانشاه انجام شده و این مصدومان برای درمان تكمیلی تروما به مركز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان منتقل شده اند.
وی با بیان اینكه وضعیت این بیماران وخیم نبوده و انتقال آنها با آمبولانس انجام‌ شده است، افزود: حال بیماران رو به بهبود است و اعزام گسترده و منسجم یافته ‌ای از مصدومان به استان اصفهان نبوده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان با بیان اینكه بیشتر مصدومان حادثه زلزله غرب كشور به استان های تهران و البرز منتقل شدند، گفت: همه بیمارستان‌های اصفهان در حالت آماده‌باش هستند و در مرحله اول، آمادگی پذیرش 300 مجروح و مصدوم زلزلهٔ استان كرمانشاه را دارند.
وی همچنین خاطرنشان كرد: دانشگاه علوم پزشكی اصفهان یكی از مراكز پیشتاز در خدمت رسانی به مردم استان كرمانشاه بود كه در این رابطه كار خود را از همان نخستین ساعات وقوع زلزله با مدیریت یكپارچه و با هماهنگی ستاد هدایت آغاز كرد.
جهانپور به تركیب تیم های اعزامی از اصفهان به كرمانشاه اشاره كرد و گفت: این تیم ها شامل چهار متخصص جراح عمومی، سه ارتوپد، یك متخصص هوشبَری، ۳۷ پرستار، ۱۱ كارشناس اتاق عمل، 6 تكنسین هوشبَری و دو ماما هستند.
وی خاطرنشان كرد: علاوه بر تیم های اعزام شده، ۱۰ كد اورژانسی شامل هشت آمبولانس و یك اتوآمبولانس و خودروی پشتیبانی از همان ساعات اولیه پس از زلزله در استان كرمانشاه مستقر شدند و همچنان به امداد رسانی مشغول هستند.
وقوع زمین لرزه ای با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین(ریشتر) شامگاه یكشنبه 21 آبان 96، استان های كرمانشاه، ایلام و كردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب كشور را لرزاند.
این زلزله 436 كشته و 10 هزار و 179 زخمی داشته است.
د/3011/ 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر