۲۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۵۹
کد خبر: 82734896
T T
۰ نفر
اهدای چهار پروژكتور خورشیدی تامین برق به مناطق زلزله زده سرپل ذهاب

كرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل یك شركت نانو انرژی از اهدای 4 دستگاه پروژكتور خورشیدی تولید برق به مناطق زلزله زده غرب استان كرمانشاه خبر داد و گفت: این پروژكتورها تحویل هلال احمر شد.

امیررضا زمانیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به مناطق زلزله زده غرب استان كرمانشاه اظهار كرد: هر كدام از این پروژكتورها توانایی تولید 2500 لومن برق معادل یك لامپ 150 واتی را برای مدت 3 شبانه روز دارد.
مدیرعامل شركت نانو انرژی پیشرو بین الملل افزود: مهمترین كاربرد این پروژكتورها در مناطق روستایی و فاقد شبكه های برق و یا مناطقی است كه شبكه برق رسانی آنها آسیب دیده و همچنین مناطق خسارت دیده از بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله است.
زمانیان تاكید كرد: تولیدات این شركت مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین سازمان پدافند غیر عامل كشور است و توانایی داریم در صورت نیاز جمعیت هلال احمر كشور به هر تعداد از این پروژكتورها تولید و با قیمت مناسب در اختیار این نهاد قرار دهیم.
به گفته وی، این سیستم با استفاده از انرژی خورشیدی پاك برای محیط های باز بدون هیچگونه هزینه ای بابت خرید سیستم چراغ، كابل، اتصالات برقی، اجرای كابل كشی و شبكه ارتینگ و همچنین بدون پرداخت هزینه برق مصرفی است و از جمله مزایای این سیستم استفاده از كنترل سیستم هوشمند الكترونیك به منظور ایجاد امنیت، مراقبت و حفاظت در اطراف محدوده چراغ خورشیدی در طول تاریكی شب است.
زمانیان گفت: این سیستم قابل نصب در خیابان ها، میادین، پارك ها، تمامی مناطق و فضاهای سبز و تفریحی، پروژه های ساخت و ساز بصورت موقت، تمامی محوطه های پاركینگ روباز، مزارع، پادگانهای نظامی و هر محیط سر باز كه نیاز به روشنایی شب دارد.
وی اضافه كرد: سیستم مستقل روشنایی هوشمند خورشیدی كه محصول طراحی پنج ساله این شركت در مجموعه علمی تحقیقاتی پارك علم و فناوری فارس است به عنوان یك اختراع و ابداع ، ثبت و ضبط شده است.
زمانیان با بیان اینكه روز گذشته هشت تریلر حامل كمك های مردمی و شركت های مستقر در پارك علم و فناوری فارس را به مناطق زلزله زده غرب استان كرمانشاه انتقال دادیم، یادآور شد: اكنون در حال توزیع این كمك ها میان مردم روستاهای سرپل ذهاب هستیم.
مسئول كنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان كرمانشاه هم در خصوص پروژكتورهای اهدایی شركت نانو انرژی پیشرو بین الملل فارس گفت: با توجه به نیاز جمعیت این سیستم های تامین برق در محوطه انبارهای هلال احمر در سرپل ذهاب، ازگله، سرمست و ثلاث باباجانی نصب و راه اندازی شد.
مرتضی امجدیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: با توجه به شرایط زمانی و موقعیت خاص این مناطق امكان استفاده از این سیستم ها برای تامین برق روستاهای آسیب دیده وجود نداشت لذا از این سیستم ها در انبارهای فاقد شبكه برق هلال احمر استفاده كرده ایم.
به گزارش ایرنا، زلزله ای با قدرت 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 كیلومتری بخش ازگله، 32 كیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان كرمانشاه روی داد كه 436 كشته و بیش از 10 هزار و 203 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یك هزار و 950 روستای استان كرمانشاه خسارت وارده كرده است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری كرمانشاه، در این زلزله بیش از 31 هزار واحد مسكونی به طور كامل تخریب و یا دچار خسارت كلی و جزیی شده است.
در این زمین لرزه حدود 60 باب مدرسه ویران و به 70 باب مدرسه آسیب جدی وارد شده است.
بنابر اعلام مسئولان استان كرمانشاه طی روزهای آینده و با انتقال دانش آموزان مدارس تخریب شده به مدارس سالم، دانش آموزان می توانند به كلاس های درس برگردند.
خبرنگار: مجید سلیمانی ** انتشار: محسن فتاحی
9102**1625
۰ نفر