۲۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۲۱
کد خبر: 82735067
T T
۰ نفر

اهواز - ايرنا - معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري خوزستان با بيان اينكه اگر به دنبال خوزستاني آباد و سرشار از عطوفت هستيم بايد به فكر توسعه همه جانبه خوزستان باشيم از خيرين خواست به مسائل زيربنايي پيشگيري از وقوع جرم و آسيب­هاي اجتماعي ورود كنند.

به گزارش روز شنبه ايرنا از روابط عمومي دادگستري خوزستان حجت الاسلام عبدالحميد امانت بهبهاني در نشست شوراي پيشگيري اهواز، با تاكيد بر ضرورت ورود خيرين استان در جهت كاهش كودكان و زنان خياباني و بي سرپناه گفت: ساخت سرپناه براي اين افراد، كمتر از ساخت مسجد نيست و در نهايت توسعه بنيان­هاي اخلاقي و مذهبي را به دنبال دارد.
وي با بيان اينكه ضرب و جرح عمدي و نزاع يكي از آسيب هاي اجتماعي استان است افزود:در 2 سال گذشته كارگاه­هاي متعددي در زمينه­هاي مختلف از جمله كنترل خشم در استان برگزار شده است.
معاون پيشگيري از وقوع جرم دادگستري خوزستان بر شناسايي افراد در معرض اين آسيب و برگزاري كارگاه­هاي آموزشي و مراكز مشاوره براي پيشگيري از وقوع جرم تاكيد كرد.
امانت بهبهاني تصريح كرد: وقتي حكمي از سوي مراجع قضايي عليه فردي صادر مي­شود بازگشت او به جامعه دشوار مي شود ، گرچه طبق اصول اسلام، او مجازات جرم خود را متحمل و از آن پاك شده است اما متاسفانه نگاه جامعه ديگر به او تغيير كرده است.
وي تصريح كرد: خانواده­هاي اين افراد درگير هستند به طوري كه آمارها نشان مي­دهد با ورود هر نفر به زندان، 79 نفر از اطرافيان وي آسيب مي­بينند.
امانت بهبهاني ادامه داد: از دستگاه­هاي اقتصادي مانند بانك­ها مي­خواهيم تا با اعطاي تسهيلات به اين افراد، كمك كنند تا دوباره آينده درستي براي خود بسازند تا به ورطه اشتباه و جرم نيفتند.
وي همچنين با اعلام اين مطلب كه اتاق فكري براي بررسي و مطالعات كاربردي در خصوص پديده تكدي­گري به ويژه در اهواز تشكيل مي­شود گفت: گزارش­هاي اين اتاق، به صورت مستقيم به معاونت پيشگيري قوه ارسال تا در شوراي پيشگيري از وقوع جرم كشور مطرح شود.
6065/6064
دريافت كننده:محمدرضا بنوره** انتشار: محسن بهاروند