۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۹:۴۰
کد خبر: 82735384
T T
۰ نفر
تقويت گردشگري راهكار اصلي رونق اقتصادي در سمنان است

سمنان- ايرنا- استاندار سمنان گفت: توجه به ظرفيت هاي ويژه گردشگري و تقويت آن راهكار اصلي رونق اقتصادي و اشتغالزايي در اين استان است.

محمدرضا خباز روز يكشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: حمايت از فعاليت هايي كه سبب كارآفريني در كشور مي شود مورد توجه رهبر انقلاب و رييس جمهوري جمهور و دولت تدبير واميد است.
وي با بيان اين كه همه مسئولان در وظيفه دارند امكانات دولتي را براي رونق اقتصادي و بهبود وضعيت كسب وكار مردم به كار گيرند، اظهارداشت: توجه به بخش خصوصي حلقه تكميلي تلاش هايي است كه بايد در كنار فراهم كردن تسهيلات و ابزار و امكانات دولتي، از سوي مسئولان انجام مي شود.
وي با اشاره به اين كه بخش خصوصي در هر منطقه اي ساز و كار هاي ويژه خود را داراد خاطرنشان كرد: هيچ منطقه اي بدون اهتمام برجسته و جدي به بخش خصوصي و فعاليت هاي مردم به عمران و آباداني نخواهد رسيد.
خباز ارايه تسهيلات مناسب و رفع موانع موجود بر سر راه فعالان اقتصادي را وظيفه اي تكليفي براي دستگاه هاي اجرايي دانست و ادامه داد:اگر معيشت مردم دچار مخاطره شود آرامش و اميد به آينده در جامعه خدشه دار خواهد شد.
استاندارسمنان با اشاره به بحران آب و خشكسالي اضافه كرد : با توجه به اينكه معيشت مردم اين استان پيش از اين بر كشاورزي استوار بود امروز و با ايجاد بحران خشكسالي بايد به دنبال راهكارهاي مناسب ديگري مانند توسعه فعاليت هاي صنعتي ،توليدي، گردشگري در كنار كشاورزي بود.
خباز با تاكيد بر اهميت جايگاه توليد و صادرات در ايجاد رونق اقتصادي گفت: هر فردي كه تصميم به راه اندازي واحد توليدي دارد بايد معلومات و آگاهي كامل و جامعي در زمينه بازاريابي داشته باشد يا افرادي با اين توانايي را در كنار خود قرار دهد و در غير اين صورت با انبوهي ازجريمه تسهيلات پرداخت نشده و محصولات بدون بازارو از دست رفتن سرمايه رو به رو خواهد شد.
649 اثر تاريخي استان سمنان شامل بنا، محوطه و تپه در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است و دروازه ارگ سمنان، مسجد تاريخانه دامغان، مجموعه تاريخي بسطام، آرامگاه شيخ ابوالحسن خرقاني، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان و كاروانسراي ده‌نمك از جمله آثار تاريخي ثبت شده در فهرست ملي است.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا يوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلي فتحي
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ كانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه كنيد.