۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۳۷
کد خبر: 82735558
T T
۰ نفر
تداوم موج همدلی مردم فارس با زلزله زدگان كرمانشاه

شیراز- ایرنا- همزمان با ارسال كمك های مردمی و جمعیت هلال احمر از شیراز، دیگر شهرستان های استان فارس نیز عرصه تداوم همدلی با هموطنان زلزله زده در استان كرمانشاه هستند.

خبرنگار ایرنا از آباده در شمال فارس روز یكشنبه گزارش داد: چهارمین محموله كمك های مردمی این شهرستان شامل 12 میلیون تومان كمك نقدی و 700 میلیون تومان كمك های غیرنقدی به مناطق زلزله زده ارسال شد.
محمدرضا زارع فرماندار شهرستان آباده با تشكر از مردم شهرستان در كمك به هموطنان كرمانشاهی خود از آنها خواست در كمك به مردم زلزله زده اقلامی كه هلال احمر اعلام می كند را مد نظر داشته باشند.
خبر دیگری نیز حاكی است نخستین محموله كمك های كاركنان آموزش و پرورش فارس برای اهدا به مردم زلزله زده غرب كشور ارسال شد.
علی پورولی دانش آموز دبیرستان اندیشه شیراز نیز پس از قهرمانی در رقابت های كشتی كشور هدیه نقدی و مدال خود را به زلزله زدگان كرمانشاه تقدیم كرد.
رئیس سازمان دانش آموزی فارس نیز از آمادگی این سازمان برای دریافت كمك های غیر نقدی فرهنگیان و دانش آموزان خیر و نوع دوست این استان در قالب طرح ' امواج مهربانی' برای كمك به دانش آموزان و فرهنگیان زلزله زده كرمانشاه خبر داد.
محسن كلاری افزود: فرهنگیان و دانش آموزان نیك اندیش این استان می توانند كمك های غیر نقدی خود را تا اول آذرماه امسال در شهرستان ها و مناطق به دفاتر سازمان دانش آموزی تحویل دهند.
وی گفت: علاقمندان و نوع دوستان متقاضی كمك به دانش آموزان وفرهنگیان زلزله زده غرب كشور می توانند كمك های غیرنقدی خود را صرفا در قالب لوازم التحریر و پتوی نو به دفاتر سازمان دانش آموزی مناطق خود تحویل دهند.
از شهرستان مرودشت نیز خبر رسید كه داروسازان این شهرستان 540 تخته پتو برای ارسال به مناطق زلزله زده تدارك دیدند.
دانشجویان ساكن خوابگاه های دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز چهار هزار قوطی كنسرو مواد غذایی به هموطنان زلزله زده غرب كشور اهدا كردند.
روابط عمومی اورژانس فارس نیز گزارش داد كه چهار مصدوم بد حال زلزله دیده كرمانشاه شامگاه شنبه 27 آبان ماه جاری توسط تكنسین های اعزامی این استان از بیمارستان صحرایی دایر شده در بیمارستان تخریب شده سرپل ذهاب به شهر كرمانشاه منتقل شدند.
بر اساس این گزارش، یك مادر باردار، بانویی كه دچار مسمومیت شدید شده بود، مردی كه از زیر آوار نجات یافته بود و فردی كه در اثر ریزش آوار مشكوك به خونریزی داخلی بود توسط نیروهای اعزامی از استان فارس به مراكز درمانی شهر كرمانشاه منتقل شدند.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 كیلومتری بخش ازگله، 32 كیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مركز كرمانشاه رخ داد كه بر اساس اعلام مسئولان تاكنون 436 كشته و افزون بر 10 هزار و 179 مصدوم در استان داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یك هزار و 950 روستای استان كرمانشاه خسارت وارده كرده و طبق برآورد اولیه 31 هزار واحد مسكونی شهری و روستایی آسیب كلی و جزئی دیده است.
9873/ 2027
خبرنگار: محمدامین افشارپور ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی