۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۳۸
کد خبر: 82736280
T T
۰ نفر
آسوشیتدپرس:ادعای ترامپ مبنی برنقش داشتن در آزادی بازیكنان آمریكایی از زندان چین رد شد

تهران – ایرنا – خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا مبنی بر نقش داشتن وی در آزادی سه بسكتبالیست تیم یو سی ال ای (UCLA)از زندان چین، توسط پدر یكی از این بازیكنان رد شد.

به گزارش ایرنا، این خبرگزاری روز دوشنبه نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا در واكنش به رد این ادعا، گفت كه وی می بایست اجازه می داد تاهرسه بازیكن كه متهم به دزدی از فروشگاه شده بودند، در زندان چین به حال خود باقی می ماندند.
آسوشیتدپرس افزود:این اظهارات را رئیس جمهوری آمریكا در توئیت روز یكشنبه (روز گذشته)خود ودر پاسخ به پدر 'لی انجلو بال'(LiAngelo Ball)بازیكن این تیم بسكتبال نوشت كه نقشی را برای وی در آزادی این بازیكنان درمصاحبه با شبكه ورزشی اسپن ESPN قائل نشد.
بنابراین گزارش زمانی كه جمعه گذشته از'لاوار بال' پدر این بازیكن در باره نقش رئیس جمهوری امریكا در آزادی این سه بازیكن پرسش شد وی باتعجب پرسید: كی؟!
پدراین بسكتبالیست آمریكایی درادامه گفته بود: دراین باره چیز بیشتری به من نگویید، همه می خواهند نشان دهند كه در آزاد شدن آنها به ما كمك كرده اند.
آسوشیتدپرس نوشت: ترامپ گفته است كه مساله بازداشت بازیكنان بسكتبالیست آمریكایی را درجریان دیدار اخیر خود با 'شی جین پینگ' رئیس جمهوری چین درنشست پكن مطرح كرده است، این بازیكنان هفته گذشته به آمریكا بازگشتند.
این بازیكنان در پی اتهام دزدی از فروشگاه های نزدیك هتل محل اقامت خود در چین بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریكا درحالی ادعای نقش داشتن در آزادی سه بازیكن بسكتبالیست آمریكایی اززندان چین در جریان سفر 12 روزه خود به منطقه خاور دور را كرد كه به گفته بسیاری از ناظران و كارشناسان بین المللی سفر وی به این منطقه هیچگونه دست آوردی برای واشنگتن نداشته است.
دونالد ترامپ در سفر خاور دور خود كه از پنجم تا دوازدهم نوامبربرابر با 14 تا 21 آبان به عمل آمد، از پنج كشور ژاپن، كره جنوبی، چین، ویتنام و فیلیپین دیدن كرد.
اروپام **1302**1590
مترجم: بهروز وفاداری- انتشاردهنده: محمد حسن دوستارگان
۰ نفر