۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۹:۱۹
کد خبر: 82737238
T T
۰ نفر
امام جمعه تبريز: شهرداري نسبت به مرمت مسجد كريم خان توجه ويژه داشته باشد

تبريز- ايرنا- نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز خواستار توجه ويژه و حساسيت شهرداري تبريز نسبت به مرمت مسجد تاريخي كريم خان در هسته مركزي اين شهر شد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي دفتر حجت الاسلام و المسلمين محمدعلي آل هاشم ، وي در بازديد از روند بازسازي و مرمت مسجد كريم خان با بيان اينكه اين مسجد قدمتي 200 ساله دارد، گفت: سازه اين بناي تاريخي در روند احداث ايستگاه مترو در ميدان شهيد بهشتي خسارت ديد، اما اين خسارت به همت خيران، مردم و دستگاه هاي ذيربط از جمله اداره كل اوقاف و امور خيريه و ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري رفع شد و بازسازي آن در حال اتمام است.
وي افزود: عمليات مرمت و بازسازي مسجد كريم خان به همت خيران و همكاري دستگاه هاي اجرايي پيشرفت خوبي دارد اما براي بهره برداري كامل نيازمند توجه ويژه شهرداي تبريز است.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: براي بهره برداري كامل از اين مسجد تاريخي و زيبا بايد دو باب مغازه اي كه در حاشيه ورودي آن قرار دارد توسط شهرداري تبريز تملك شود و در اختيار هيأت امناي مسجد قرار گيرد.
وي يادآور شد: اين مسجد آبروي شهر تبريز است و بايد اقدام لازم براي مرمت و بازسازي هرچه بهتر آن صورت گيرد تا آحاد مردم و گردشگران به نحو احسن از اين بناي تاريخي و مذهبي استفاده كنند.
به گزارش ايرنا، هم اكنون عمليات مرمت مسجد تاريخي 'كريم خان' در قالب بندكشي، نماسازي، اجراي قاب بندي، تعويض در و پنجره هاي فلزي با چوبي، پوشش آجري پشت بام و حذف سنگ مرمر اضافه شده به ستون ها و مرمت آنها با آجر در حال انجام است.
مسجد كريم خان متعلق به دوره قاجاريه مي باشد و در سال 1383 به شماره 11156 در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است.
خبرنگار: مرتضائي **انتشار: عزيزي راد
3038/518