۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۳۳
کد خبر: 82737339
T T
۰ نفر

حاشيه هاي مراسم تكريم و معارفه شهردار سنندج

۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۳۳
کد خبر: 82737339
حاشيه هاي مراسم تكريم و معارفه شهردار سنندج

سنندج - ايرنا - آيين تكريم و معارفه شهردار سنندج كه شامگاه گذشته با حضور جمع زيادي از مسئولان، دانشگاهيان، فرهنگيان، ورزشكاران و ساير اقشار در مجتمع فرهنگي و هنري فجر سندج برگزار شد با حاشيه هاي جالبي همراه بود كه بيان آن خالي از لطف نيست.

به گزارش خبرنگار ايرنا، يكي از حاشيه هاي جالب توجه اين مراسم ازدحام جمعيت در سالن 500 نفري مجتمع فجر بود به گونه اي كه بسياري از مهمانان از همان جلوي درب سالن با مشاهده جمعيت، مجبور به ترك محل شده و تعدادي هم يا در گوشه و كنار سالن براي خود صندلي گذاشته بودند و يا تا پايان مراسم سرپا ايستادند.
**
تعداد مهمانان اين مراسم به اندازه اي زياد بود كه نه تنها در داخل حياط مجتمع بلكه خيابان منتهي به آن نيز جاي پارك براي خودروها نبود و نگهبانان مجتمع تعدادي از مهمانان را از همان جلوي درب حياط از ورود به سالن بخاطر شلوغ بودن پشيمان مي كردند.
**
نصب بنرهايي با مضامين تبريك انتصاب از سوي بخش هاي مختلف از همان اول خيابان منتهي به مجتمع فجر تا داخل حياط و سالن برگزاري مراسم از ديگر حاشيه هاي اين مراسم بود.
**
همچنين حضور چند تن از شهرداران قديم سنندج در مراسم و دعوت از آنان براي تقدير از شهردار سابق و همچنين تقديم حكم شهردار جديد بر روي سن از ديگر نكات فابل جالب توجه بود.
**
يكي ديگر از حاشيه هاي اين مراسم تدوين و قرائت بيانيه پنج گزينه انتخابي شوراي اسلامي براي در اختيار گرفتن منصب شهرداري مبني بر حمايت و اعلام بيعت ايشان با حشمت الله صيدي شهردار جديد بود كه با تشويق حضار همراه شد.
**
در اين مراسم و براي تقدير از شهردار سابق، سرپرست شهرداري و تقديم حكم شهردار جديد علاوه بر استاندار، شهرداران گذشته سنندج و تعدادي از مسئولان، هر 9 نفر عضو شوراي شهر، نماينده جامعه ورزشكاران، دانشگاهيان، هنرمندان، بانوان و كارگران خدمات شهري نيز به روي سن دعوت شدند.
**
منوچهر فخري شهردار سابق سنندج در اين مراسم هديه خود را كه بخاطر زحماتش در زمان تصدي شهرداري دريافت كرد را به آسيب ديدگان مناطق زلزله زده استان كرمانشاه تقديم كرد.
**
استاندار كردستان، رئيس شوراي اسلامي شهر سنندج، دادستان عمومي و انقلاب كردستان، مشاور عالي و رئيس دفتر نماينده ولي فقيه دراستان و همچنين شهردار سابق و جديد در اين مراسم به ايراد سخن پرداختند.
**
شهردار سابق نبود برنامه را از مشكلات شورا و شهرداري دانست و گفت بدليل نبود سيستمي حاكم بر مديريت شهري بيشتر شهرداران ما سليقه محور هستند.
منوچهر فخري همچنين با بيان اينكه ميانگين عمر مفيد شهرداران در سنندج كمتر از 18 ماه است ابراز اميدواري كرد شهردار جديد حداقل چهار سال در اين سمت بماند تا بتواند برنامه هاي خود را پياده كند.
**
شهردار جديد سنندج نيز گفت هم اكنون اين شهر با مسائل و مشكلات زيادي از جمله ساخت و سازهاي بي رويه، ترافيك و حاشيه نشيني مواجه است و اين مشكلات تنها توسط شهرداري رفع نمي شود و نيازمند همكاري ساير دستگاه ها است.
حشمت الله صيدي با بيان اينكه بايد با تمام توان با ساخت و سازهاي بي رويه و غير اصولي مقابله كنيم، افزود زلزله اخير نشان داد كه تا چه اندازه ساختمان هاي ما در مقابل حوادث طبيعي آسيب پذير هستند.
**
در اين مراسم استاندار كردستان نيز خواستار پرداخت به موقع حقوق پرسنل و كاركنان شهرداري از سوي شهرداران شد و از مسئولان دستگاه هاي اجرايي استان نيز خواست در صورت داشتن بدهي به شهرداري نسبت به پرداخت آن در اسرع وقت اقدام كنند.
**
در اين آيين از منوچهر فخري شهردار سابق و همچنين سرپرست شهرداري سنندج با اهداي لوح و هدايايي تجليل شد و حكم انتصاب حشمت الله صيدي به عنوان شهردار جديد سنندج كه به امنضاي وزير كشور هم رسيده بود، به او تقديم شد.
حشمت الله صيدي در 16 شهريور امسال با راي (هر 9 عضو) شوراي اسلامي شهر سنندج به عنوان چهل و ششمين شهردار اين شهر 500 هزار نفري انتخاب شده بود.
او داراي مدرك كارشناسي مهندسي عمران و كارشناس ارشد مديريت اجرايي است و از مهمترين سوابق اجرايي او مي توان به ناظر و سرناظر پروژه‌هاي عمراني دفتر فني استانداري و شهرداري هاي تابعه، معاون مديركل دفتر فني استانداري و مديركل دفتر فني استانداري كردستان، نايب رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان كردستان و مدير دفتر نظام مهندسي دهگلان اشاره كرد.
بر اساس تبصره 3 ماده 80 قانون تشكيلات، وظايف و انتخاب شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران، نصب شهرداران در شهرهاي با جمعيت بيشتر از 200 هزار نفر و مراكز استان بنا به پيشنهاد شوراي شهر و حكم وزير كشور و در ساير ‌شهرها به پيشنهاد شوراي شهر و حكم استاندار صورت مي‌گيرد.
گزارش: افسانه گلباغي** انتشار: مجيد سليماني
7348/9102