۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۵۰
کد خبر: 82737617
T T
۰ نفر
اعزام پنج گروه دامپزشكی كردستان به مناطق زلزله زده كرمانشاه

سنندج - ایرنا - مدیركل دامپزشكی استان كردستان گفت: پنج گروه دامپزشكی مجهز از استان برای ارائه خدمات دامپزشكی به روستاهای زلزله زده سرپل ذهاب و قصرشیرین استان كرمانشاه اعزام شدند.

مجتبی ورمقانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: این گروه های دامپزشكی شامل 20 دامپزشك، كارشناس و كاردان هستند و خدمات قرنطینه ای، درمان، ضدعفونی و دفن بهداشتی دام های تلف شده در این مناطق را برعهده دارند.
وی افزود: این گروه ها كه با استفاده از پنج دستگاه خودرو به این مناطق اعزام شده، ضمن انجام خدمات جراحی دام های زخمی و بیمار، داروی رایگان نیز بین دامداران این 2 شهرستان توزیع می كنند.
ورمقانی با اشاره به اینكه بر اثر این زلزله چهار تا پنج هزار راس دام در این مناطق تلف شد، تاكید كرد: این گروه ها در برخی مناطق كه لازم باشد، سمپاشی و ضدعفونی جایگاه های دام را نیز انجام می دهند.
مدیركل دامپزشكی استان كردستان گفت: علاوه بر اعزام این پنج گروه دامپزشكی، مسئولیت ساماندهی و هدایت 65 گروه دامپزشكی فعال در سایر مناطق زلزله زده استان كرمانشاه را نیز بر عهده داریم.
به گزارش ایرنا زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یكشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 كیلومتری زمین استان های كرمانشاه، ایلام و كردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب كشور را لرزاند.
كانون این زمین لرزه مرز ایران و عراق نزدیكی شهر ازگله در استان كرمانشاه گزارش شده كه زیان ها و خسارت های مالی و جانی زیادی به بار آورده است.
زلزله 7.3 ریشتری یكشنبه شب در استان كرمانشاه تاكنون 437 كشته و 10 هزار و 179 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یك هزار و 950 روستای استان كرمانشاه خسارت وارد كرد.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار: مجید سلیمانی
3020/