28 پژوهشگر برتر چهارمحال و بختياري تجليل مي شود

شهركرد - ايرنا - دبير كميته علمي و دبير كميته جشنواره برگزيدگان پژوهش و فنآوري چهارمحال و بختياري گفت: همزمان با هفته پژوهش و فنآوري از 28 پژوهشگر برتر اين استان قدرداني و تجليل مي شود.

به گزارش ايرنا، مهران عربي روز چهارشنبه در نشست خبري دبيران كميته هاي هفتگانه ستاد هفته پزوهش و فنآوري چهارمحال و بختياري با اصحاب رسانه تاكيد كرد: از اين تعداد 5 پژوهشگر از وزارت علوم، تحقيقات و فنآوري و دانشگاه آزاد اسلامي، دو پژوهشگر از دانشگاه علوم پزشكي، يك پژوهشگر از مركز تحقيقات جهاد كشاورزي منابع طبيعي و آبخيزداري، يك پژوهشگر از دستگاه هاي اجرايي، 4 پژوهشگر برتر از شركت هاي دانش بنيان و مراكز رشد، 3 پژوهشگر از دانشجويان، 5 پژوهشگر از دانش آموزان، 3 پژوهشگر از معلمان و 4 پژوهشگر از ايده هاي برتر سبزكوه بخش ويژه دانش آموزي است.
وي افزود: همزمان با هفته پژوهش و فنآوري چهارمحال و بختياري 44 كارگاه آموزشي و سخنراني تخصصي در اين استان برگزار مي شود.
عربي تصريح كرد: كمبود اعتبارات پژوهشي از مهمترين مشكلات دانشگاه ها و مراكز علمي كشور و چهارمحال و بختياري محسوب مي شود.
مديركل دفتر برنامه ريزي، نوسازي و تحول اداري استانداري چهارمحال و بختياري و دبير كميته اجرايي ستاد هفته پژوهش و فنآوري استان نيز گفت: برپايي نمايشگاه ها و همايش ها، انجام تورهاي علمي آموزشي و فنآوري و برگزاري نشست هاي تخصصي لازمه اصلي در دستيابي به پژوهش و توسعه همه جانبه است.
ولي الله لطفي پور اظهار كرد: يك گروه كارشناسي سه نفره تمامي برنامه هاي هفته پژوهش و فنآوري چهارمحال و بختياري را به طور كامل بررسي و ارزيابي مي كند.
وي يادآور شد: كميته اجرايي ستاد هفته پژوهش و فنآوري چهارمحال و بختياري مستندسازي برنامه هاي اين هفته در استان را بر عهده دارد.
رئيس پارك علم و فنآوري چهارمحال و بختياري و دبير كميته نمايشگاه و فن بازار ستاد هفته پژوهش و فنآوري استان نيز گفت: امسال نمايشگاه اين استان در 44 غرفه برپا خواهد شد.
اسماعيل پيرعلي تاكيد كرد: از اين تعداد 22 غرفه به شركت هاي فنآور و 22 غرفه به دستگاه هاي اجرايي چهارمحال و بختياري اختصاص مي يابد.
وي افزود: امسال در هفته پژوهش و فنآوري چهارمحال و بختياري از 8 محصول فنآور كشاورزي و آي. تي. و دستگاه نمونه بردار غلات رونمايي و مركز نوآوري بروجن بهره برداري مي شود.
پيرعلي تصريح كرد: هم اينك 120 شركت فنآور و دانش بنيان و مركز رشد با گردش مالي سالانه 730 ميليارد ريال و اشتغالزايي مستقيم 646 نفر در چهارمحال و بختياري فعاليت دارد.
وي يادآور شد: پارك علم و فنآوري چهارمحال و بختياري از سال 1392 تاكنون 20 ميليارد ريال به اين واحدها تسهيلات قرض الحسنه پرداخت كرده است.
معاون پژوهشي، برنامه ريزي و نيروي انساني اداره كل آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري و نماينده كميته جشنواره دانش آموزي ستاد هفته پژوهش و فنآوري استان نيز گفت: امسال پنج دانش آموز و سه معلم به عنوان پژوهشگر برتر در اين استان معرفي مي شوند.
شهباز اسماعيلي اظهار كرد: اقدام پژوهي، درس پژوهي، شركت در جشنواره هاي خوارزمي، جابرابن حيان، هنرهاي تجسمي، توليد محتواي الكترونيكي، علمي آموزشي فيلم فجر و ايده هاي برتر سبزكوه، پرسش مهر رئيس جمهوري، حمايت مالي از پايان نامه ها، انتخاب پژوهشگر برتر و افزودن درس تفكر و پژوهش از مهمترين برنامه هاي اداره كل آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري و كميته جشنواره دانش آموزي ستاد هفته پژوهش و فنآوري استان در سال جاري به شمار مي رود.
مديركل روابط عمومي استانداري چهارمحال و بختياري و دبير كميته تبليغات و اطلاع رساني ستاد هفته پژوهش و فنآوري استان نيز گفت: بيش از 100 خبرنگار از صدا و سيما، خبرگزاري ها، روزنامه هاي سراسري و نشريات محلي و ساير رسانه هاي گروهي اطلاع رساني برنامه هاي امسال پژوهش و فنآوري اين استان را بر عهده دارند.
احسان فروزنده تاكيد كرد: زيرساخت هاي لازم براي اطلاع رساني سريع و شفاف برنامه هاي هفته پژوهش و فنآوري چهارمحال و بختياري بله طور كامل فراهم و تامين شده است.
نماينده كميته ايده هاي برتر سبزكوه ستاد هفته پژوهش و فنآوري چهارمحال و بختياري نيز گفت: توانمند سازي نخبگان، پژوهشگران و فعالان حوزه پژوهش و فنآوري از مهمترين برنامه هاي بنياد نخبگان استان در اين هفته محسوب مي شود.
ويشتاسب سليمانيان تصريح كرد: هدفمند كردن برنامه ريزي هاي توسعه اي چهارمحال و بختياري براساس توجه به اولويت هاي پژوهشي در دستور كار مسئولان بنياد نخبگان و كميته ايده هاي برتر سبزكوه ستاد هفته پژوهش و فنآوري استان قرار دارد.
چهارم تا دهم آذر 1396 به عنوان هفته پژوهش و فنآوري و 25 آذر به نام روز پژوهش و فنآوري نامگذاري شده است.
خبرنگار: وحيد رئيسي دهكردي** انتشار دهنده: محمود رئيسي
7362/2097