ارتقاي جايگاه ايران در جهان هدف اصلي مسابقات بين‌المللي بدمينتون در سمنان است

سمنان- ايرنا- دبير فدراسيون بدمينتون جمهوري اسلامي با اشاره به برگزاري مسابقات بين‌المللي بدمينتون جوانان يكم تا سوم آذر96 در سمنان، گفت: هدف اصلي از ميزباني اين مسابقات بين‌المللي ارتقاي جايگاه بدمينتون‌بازان ايران در رده‌بندي بين‌المللي است.

علي موذن روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: مسابقات بين‌المللي بدمينتون اولين ميزباني ايران اسلامي در رشته بدمينتون و رده جوانان است كه در استان سمنان با حضور 37 بازيكن داخلي و خارجي برگزار مي شود و اميدواريم كمك بزرگي به بدمينتون‌بازان كشور باشد تا با داشتن شرايط ميزباني بتوانند رده بندي خود را در سطح بين‌المللي ارتقا دهند تا جايگاه بدمينتون ايران در رده بندي جهاني چند پله افزايش يابد.
وي به حضور بدمينتون بازاني از كشورهاي پاكستان، سريلانكا، افغانستان و آذربايجان در مسابقات بين‌المللي بدمينتون جوانان اشاره و بيان كرد: برخي از بدمينتون‌بازان اين كشور داراي رده جهاني خوبي هستند و در حوزه مهم اروپا و جنوب شرق بازي مي كنند كه از آنها بدمينتون‌بازاني قوي ساخته و رقابت بازيكنان ايراني با اين بازيكنان از كشورهاي خارجي، مهياكننده پله هاي ترقي و آمادگي بيشتر براي حضور موفق‌تر در ديگر صحنه هاي بين‌المللي است.
دبير فدراسيون بدمينتون جمهوري اسلامي، با اشاره به محبوبيت رشته ورزشي بدمينتون در كشور گرايش جوانان به ويژه دختران و پسران از سنين پايين به اين رشته در خانواده هاي ايراني، گفت: هشت پايگاه استعداديابي و خانه بدمينتون به همين منظور در استان هاي مستعد ازسوي فدراسيون بدمينتون برنامه ريزي شد تا استعدادهاي موجود شناسايي و براي استفاده در سطح ملي مورد استفاده قرار گيرد.
موذن، به ميزباني سمنان در مسابقات بين‌المللي بدمينتون جوانان اشاره و اضافه كرد: سمنان از استان هاي مستعد در رشته بدمنيتون است و 2 پايگاه استعداديابي از هشت پايگاه استعداديابي كشور در اين استان قرار دارد، يعني در شرايطي كه بعضي استان ها هنوز پايگاه يا خانه بدمينتون ندارند، استان سمنان از 2 پايگاه استعداديابي و 2 خانه بدمينتون برخوردار است.
دبير فدراسيون بدمينتون جمهوري اسلامي با اشاره به ميزباني سمنان در مسابقات رده هاي مختلف سني بدمينتون در سطح ملي، خاطرنشان كرد: با ميزباني موفق و آمادگي سمنان، ميزباني اولين دوره مسابقات بين‌المللي بدمينتون در ايران يعني همين مسابقات بين‌المللي بدمينتون جوانان به اين استان واگذار شده است كه برگزاري مطلوبي در اين زمينه داشته است.
وي گفت: استان سمنان هفت بدمينتون باز دختر و 2 بدمينتون باز پسر در سطح ملي دارد كه در رده بزرگسالان الناز فيض منش، پگاه كامراني و صفورا زمان‌لو از بازيكنان مطرح كشور تشكيل‌دهنده تيم 2 نفره بدمينتون ايران از استان سمنان وارد رده ملي شده اند.
موذن ادامه داد: وجود مربيان داراي رده بين‌المللي و جهاني نيز عامل ديگري براي موفقيت استان سمنان در تربيت بدمينتون‌بازاني موفق براي كشور شده، اشرف‌السادات رضوي از شاهرود و فريدون خدائيان از سمنان، مربي سطح بين‌المللي هستند و استان سمنان پنج مربي سطح ملي نيز دارد كه باعث پرورش بدمينتون‌بازان موفقي شده است.
دبير فدراسيون بدمينتون جمهوري اسلامي با اشاره به وجود استعدادهاي قابل توجه اين رشته در سمنان، گفت: تنها تالار بدمينتون شهر سمنان در تمام نوبت هاي كاري فعال و پر است و به همين خاطر، به دنبال ايجاد دومين سالن بدمينتون در شهر سمنان هستيم تا پاسخ مناسبي به نياز ورزشكاران اين رشته در شهر مستعد سمنان باشد.
موذن تاكيد كرد: برنامه ريزي براي ايجاد دومين سالن بدمينتون در سمنان به خاطر ظرفيت مناسب تربيت بدمينتون‌بازان در رده هاي بالاي ملي در اين شهر است كه به خاطر آگاهي خانواده ها، وجود زمينه مناسب رشد اين رشته و رغبت قابل توجه نونهالان و نوجوانان به بدمينتون در شهر و استان سمنان است.
دبير فدراسيون بدمينتون جمهوري اسلامي و مسوول برگزاري مسابقات بين‌المللي بدمينتون جوانان در سمنان، خاطرنشان كرد: اين مسابقات امروز در مرحله يك‌چهارم نهايي در هر دو بخش دختران و پسران در حال برگزاري است و بازي هاي نهايي هر دو بخش صبح و عصر فردا جمعه سوم آذر96 با حضور محمدرضا پوريا رئيس فدراسيون بدمينتون جمهوري اسلامي در تالار بدمينتون ورزشگاه تختي سمنان برگزار مي شود.
استان سمنان 500 بدمينتون باز سازمان يافته دارد كه بيش از نيمي از اين تعداد را دختران شامل مي شود و تعداد بدمينتون بازان غيرسازمان يافته اين استان نيز حدود 500 نفر برآورد مي‌شود.
استان سمنان با 37 هزار و 400 ورزشكار سازمان يافته، دارنده 2 پايگاه از هشت پايگاه استعداديابي بدمينتون كشور، در رده ملي و در رده هاي سني مختلف، هفت بدمنيتون باز دختر و 2 بدمينتون باز پسر دارد، و در اين مسابقات علاوه بر تيم‌هاي خارجي، يك تيم از استان سمنان در كنار تيم منتخب جمهوري اسلامي حضور دارد.
6103/6026 خبرنگار: مصطفي دهقان ** انتشاردهنده: جانعلي فتحي
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ كانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه كنيد.
۰ نفر