با انتشار كتاب ها در فضاي مجازي نسل جوان را به مطالعه تشويق كرد

بندرعباس- ايرنا- معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان با اشاره به اهميت مطالعه در ارتقاء سطح آگاهي مردم يك جامعه، گفت: امروز فضاي مجازي به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفته و بايد با انتشار كتاب ها در اين فضا نسل جوان را به مطالعه تشويق كرد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا، علي رئوفي در مراسم گراميداشت روز كتاب، كتابخواني و كتابدار در هرمزگان اظهار داشت: در عصر كنوني همان طور كه سبك زندگي در حال تغيير است، سبك‌هاي مطالعه نيز به نوبه خود در حال تغيير بوده و مردم به سمت روش‌هاي جديد مطالعه كتاب در شبكه‌هاي اجتماعي به اشكال مختلف سوق پيدا كرده‌اند.
وي تصريح كرد: مطالعه كتاب‌ها به صورت صوتي و ديجيتال ديگر روش‌هاي جديد مطالعه هستند كه افراد به سمت آنها گرايش پيدا كرده‌اند كه بايد با استفاده از همين روش‌هاي جديد مطالعه ، نسبت به ترويج فرهنگ كتابخواني در جامعه اقدام كرد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان تاكيد كرد: ترغيب مردم به كتابخواني، درك معارف بيشتر و آشنايي با پيشرفت ها در جامعه، توسعه و گسترش كمي و كيفي امور را در پي دارد و اين مهم بايد به عادتي در مناسبت هاي زيستي تك تك افراد جامعه تبديل شود.
رئوفي بيان داشت: ارتقاي كمي و كيفي كتابخانه هاي عمومي استان و روزآمد كردن عناوين مطالعه همخوان با سليقه ها و نياز بخش هاي مختلف جامعه از موضوعات مهمي است كه بايد مورد توجه مسئولان قرار بگيرد.
وي اظهار كرد: بسياري از انديشمندان بر اين باورند، مطالعه يكي از بهترين راهكارهاي مهار و حل معضل اجتماعي است كه با پربار كردن و عميق تر شدن تفكر انساني مي تواند بهترين روش را براي بهبود شرايط جامعه رقم بزند.
در پايان اين مراسم كه با حضور برخي مديران دستگاه‌هاي اجرايي هرمزگان و كاركنان اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان برگزار شد، از برترين‌هاي حوزه كتابخواني و كتابداري هرمزگان با اهداء جوايزي تجليل به‌عمل آمد.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسيني ** انتشار: خليل تنيده

* آگاهي از آخرين اخبار استان در كانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com