۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۵۰
کد خبر: 82740720
T T
۰ نفر
طرح پاييزه كتاب در اهواز آغاز شد/جاي خالي كتابفروشي بين الملل اهواز

اهواز - ايرنا - مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان گفت: طرح پاييزه كتاب هم زمان با سراسر كشور در اهواز كار خود را آغاز كرد.

محمد جوروند دوم آذر در حاشيه روز كتابگردي و بازديد از سه كتابفروشي رشد، محام و شرق اهواز اظهار كرد: در اين طرح سه كتابفروشي رشد، محام و شرق اهواز قرار دارند و تخفيف 25 درصدي به خريداران كتاب ارايه مي‌دهند.
وي با بيان اينكه روز كتابگردي طرح بسيار خلاقانه اي است افزود: امروز با همراهي تعدادي از نويسندگان، شاعران و ناشران از سه كتابفروشي مطرح اهواز بازديد شد و استقبال بسيار خوب مردم نشان داد كه حوزه كتابخواني همچنان اميدواركننده است.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان بيان كرد: تلاش داريم حمايت از كتابفروشي‌ها، ناشران و همه كساني كه به نحوي با حوزه كتاب مرتبط هستند جدي‌تر و به صورت مستمر انجام شود.
وي تاكيد كرد: حضور ناشران در اين كتابگردي در واقع چشم انداز روشني است تا ميان ناشران خوزستاني و كتابفروشي‌ها ارتباط برقرار شود و كتابفروشي هاي استان كتابهاي ناشران خوزستاني را در كنار ديگر كتابهايشان عرضه و ارايه كنند.
جوروند تصريح كرد: كتابهايي كه امروز در كتابفروشي هاي اهواز مشاهده شد از نظر كيفيت و كميت خوب و متنوع هستند و با توجه به استقبال مردم از اين كتابفروشي ها مي توان گفت كتاب در سبد خانوارهاي خوزستاني قرار دارد.
وي با بيان اين كه هر چند وقت يك بار از كتابفروشي ها اهواز بازديدي خواهند داشت توضيح داد: كتابفروشي‌هاي خوزستان بايد تبديل به كافه كتاب شوند تا ضمن فروش كتاب در كنار آن پاتوقي براي نويسندگان، نقد و رونمايي از كتاب هم باشند.

***وعده مدير كل ارشاد خوزستان براي حمايت از كتابفروشي بين الملل اهواز
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان با اشاره به وضعيت كتابفروشي بين الملل اهواز بيان كرد: اين كتاب فروشي بخش خصوصي داشت كه متاسفانه در دوره اي به خاطر مشكلاتي كه داشت برچيده شد.
وي افزود: در حال حاضر اعلام ميكنم حاضريم در بحث اعطاي وام اين كتابفروشي با تمام وجود از آن حمايت كنيم تا دوباره راه اندازي شود.
جوروند ادامه داد: كتابفروشي بين الملل اهواز با قدمت 80 ساله خود حس نوستالژي براي ما خوزستاني ها داشت كه اميدواريم با همان انبوه و وسعت دوباره راه اندازي شود.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان يادآور شد: هنوز هم هرگاه از ميدان شهداي اهواز عبور مي‌كنم و جاي خالي اين كتابفروشي را مي‌بينم بغض مي كنم و خاطراتم زنده مي شود به قول شاعر'دوران خوش آن بود كه با يار به سر شد.'
وي بيان كرد: براي توسعه محل كتابفروشي ها وامي تا مبلغ سه ميليارد ريال با سود هشت درصد به كتاب فروشي ها اعطا مي شود لذا كتابفروشي ها مي توانند براي دريافت اين وام مراجعه كنند.

***اهواز پايتخت كتاب فرصتي كه به خوبي اجرا نشد
جوروند تصريح كرد: پايتخت كتاب، فرصتي براي اهواز بود كه به رغم ارايه طرح ها، به صورت كامل و خوب اجرا نشد.
وي ادامه داد: شهرهايي مثل بوشهر و نيشابور با اين كه مثل اهواز در سطح جهان معرفي نشدند اما طرح ها خوبي را اجرا كردند اما طرح هاي پايتخت كتاب اهواز دچار انقطاع شد با اين حال آمادگي داريم طرح هايي كه براي پايتخت كتاب اجرا شد و نيمه كار ماند را با توجه به شرايط فعلي ادامه دهيم و با قدرت و پشتيباني آن‌ها را عملياتي كنيم.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان بيان كرد: نمايشگاه كتاب خوزستان نيز 25 بهمن سال جاري برگزار مي‌شود كه در اين دوره از نمايشگاه قصد داريم نسبت به سال هاي ديگر فرصت هاي متفاوتي مانند ايجاد غرفه هايي براي ناشران استاني، نويسندگان بومي و كتابفروشي ها براي نخستين بار ايجاد كنيم.
وي بيان كرد: در سالهاي گذشته فروش كتاب در نمايشگاه نزديك به 6 ميليارد ريال بود اما سال گذشته قريب 12 ميليارد ريال فروش كتاب داشتيم كه نشان از علاقه مندي مردم به كتاب و كتابخواني است.

***معرفي طرح پاييزه كتاب
به گزارش ايرنا دومين طرح پاييزه كتاب با تخفيف 20 تا 25 درصدي دوم آذرماه همزمان با روز كتابگردي در كتابفروشي‌هاي عضو طرح سراسر كشور آغاز مي‌شود و تا 22 آذر ماه در مراكز استان‌ها و 2 دي در شهرستان‌ها اجرا مي‌شود. كتابفروشان در اولين روز از اين طرح به مناسبت روز كتابگردي كتاب‌هاي خود را با 10 درصد تخفيف بيشتر (تخفيف 30 تا 35 درصدي) عرضه مي‌كنند.
كتابفروشي‌ها مي‌توانند با مراجعه به سايت خانه كتاب به نشاني ketab.ir در دومين 'پاييزه كتاب' ثبت نام كنند. طرح 'پاييزه كتاب' با شعار «هر ورقش دفتري‌ست...» بعد از طرح‌هاي «كتابفروشي به وسعت ايران»، «عيدانه كتاب»، «تابستانه كتاب» و «پاييزه كتاب» هفتمين گام در راستاي توجه به اعطاي يارانه كتاب از طريق كتابفروشي‌هاست.
در دومين طرح پاييزه كتاب خريداران مي‌توانند در چند نوبت و از چند كتابفروشي، كتاب‌هاي عمومي را با 20 درصد تخفيف و كتاب‌هاي كودك و نوجوان را با 25 درصد تخفيف از كتابفروشي‌هاي عضو طرح خريداري كنند.
7164/6068
خبرنگار: عاطفه جوادي** انتشار:محمدعلي فريدپناه