۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۲۹
کد خبر: 82740741
T T
۰ نفر
دولت 430 هزار ميليارد ريال به صندوق ها پرداخت كرد

بجنورد- ايرنا- عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي گفت: دولت در سال جاري 430 هزار ميليارد ريال به صندوق هاي بازنشستگي و تامين اجتماعي نيروهاي مسلح پرداخت كرد.

به گزارش ايرنا، علي قرباني پنجشنبه در نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه خراسان شمالي اظهار كرد: اين رقم معادل اعتبار كل پروژه هاي عمراني است و بابت ضرر و بدهي اين صندوق ها پرداخت شده است.
نماينده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شوراي اسلامي افزود: به جز تعداد اندك، همه صندوق ها با چالش روبه رو هستند و بايد تصميم جدي توسط دولت و مجلس براي حل اين مشكل گرفته شود.
وي با بيان اينكه دولت و مجلس به خوبي، همه اين مشكلات را مي دانند گفت: سازمان برنامه و بودجه، سازمان ديوان محاسبات و ساير سازمان ها به خوبي مشكلات را مي دانند اما مهم اين است كه بتوانند تصميم شجاعانه و انقلابي بگيرند.

* 2.5 ميليون خانه خالي در كشور
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اكنون در تهران 400هزار واحد مسكوني خالي وجود دارد و در سطح كشور 2 ميليون و 500 هزار واحد مسكن خالي است كه تصميم بود ماليات براي اين واحدها اعمال شود اما هنوز اجرايي نشده است.
وي شركت هاي زيان ده را ديگر مشكل در كشور عنوان كرد و گفت: دولت بابت زيان 10 شركت زياده ده، بيش از يكهزار و 260 ميليارد تومان هزينه كرده است.
قرباني در بخش ديگر سخنان خود از اجرايي نشدن طرح توسعه پتروشيمي خراسان شمالي بشدت انتقاد كرد و گفت: اين در حالي است كه اين طرح با حضور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي كلنگ خورد.
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: يك سرمايه گذار براي خريد پتروشيمي اعلام آمادگي كرده است اما سهامداران براي فروش، توافق ندارند.
وي در بخش ديگر سخنان خود در باره پرداخت وام به اجراي پروژه ريلي جوين- اسفراين-بجنورد گفت: وزارت راه و شهرسازي تضمين براي دريافت 300 ميليون دلار وام از صنوق توسعه ملي را تعهد كرده است اما سازمان برنامه و بودجه هنوز تضمين نداده وهمين امر، سبب كندي شده است و در بروركراسي اداري گير كرده است.
نماينده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شوراي اسلامي به اجراي پروژه شمش آلومينا اشاره كرد و گفت: اين پروژه اكنون 85 درصد پيشرفت فيزيك دارد و با بهره برداري از آن سالانه بيش از 400 ميليارد تومان درآمد زايي كسب مي شود.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
7185 / 6042 خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي