۳ آذر ۱۳۹۶، ۸:۴۴
کد خبر: 82740937
T T
۰ نفر
یخبندان در كرمانشاه/ دمای 13 شهرستان استان زیر صفر می رود

كرمانشاه- ایرنا- معاون اداره كل هواشناسی استان كرمانشاه با اشاره به نفوذ توده هوایی سرد به جو استان، گفت: ریزش هوای سرد در منطقه باعث یخبندان شده و برای امشب پیش بینی می شود دمای هوای در 13 شهرستان استان به كمتر از صفر درجه برسد.

علی محمد زورآوند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: امشب به جز شهرستان قصرشیرین پیش بینی می شود دمای هوا در بقیه مناطق استان به زیر صفر درجه برسد.
وی خاطرنشان كرد: این توده هوای سرد تا صبح روز یكشنبه در جو استان باقی مانده و در این مدت دمای شبانه شهرستان های مختلف استان به كمتر از صفر درجه باقی خواهد ماند.
زورآوند با اشاره به دمای مناطق مختلف استان، از كنگاور و سنقروكلیایی با دمای 10 درجه زیر صفر به عنوان سردترین نقاط استان برای امشب یاد كرد.
معاون اداره كل هواشناسی استان كرمانشاه گفت: همچنین دمای هوا در شهرستان های اسلام آبادغرب و دالاهو نیز امشب به هشت درجه زیر صفر خواهد رسید.
وی با بیان اینكه پیش بینی می شود اهالی شهرستان هرسین امشب دمای منفی 6 درجه را تجربه كنند، گفت: در صحنه و روانسر نیز دما به پنج درجه زیر صفر خواهد رسید.
زورآوند گفت: شهرستان جوانرود نیز امشب دمای منفی چهار درجه و پاوه نیز دمای منفی سه درجه را تجربه خواهند كرد.
معاون هواشناسی كرمانشاه به مناطق زلزله زده استان نیز اشاره و اظهار كرد: دمای هوا در ثلاث باباجانی امشب به چهار درجه زیر صفر و سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز به منفی یك درجه می رسد.
وی همچنین از قصرشیرین با دمای یك درجه بالای صفر به عنوان تنها شهرستانی یاد كرد كه دمای آن امشب زیر صفر نخواهد رفت.
زورآوند در خصوص دمای هوای امروز شهر كرمانشاه نیز گفت: دمای امروز مركز استان در گرمترین حالت به 10 درجه بالای صفر و امشب در سردترین حالت به 6 درجه زیر صفر خواهد رسید.
هم اكنون هزاران خانوار هفت شهرستان غربی استان كرمانشاه به علت وقوع زلزله در بیش از 80 هزار تخته چادر و یا كانكس زندگی می كنند.
7458/8066 خبرنگار: مسعود اسماعیلی** انتشار دهنده: علی مولوی