۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۳۶
کد خبر: 82742468
T T
۰ نفر
همدان در تكاپوی برگزاری جشنواره تئاتر كودك ونوجوان/حضورهشت نمایش خارجی

همدان - ایرنا - دبیر جشنواره بین المللی تئاتر كودك و نوجوان به آماده سازی 16 سالن آمفی تئاتر برای برگزاری این رخداد فرهنگی اشاره كرد و گفت: همدان در تكاپوی فراهم كردن شرایط مطلوب برای برپایی این دوره از جشنواره است.

به گزارش ایرنا، مریم كاظمی روز شنبه در نشست خبری بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر كودك و نوجوان درهمدان اظهار كرد: شعار امسال جشنواره 'كودكی همسفر قصه ها' است و پوستر جشنواره با همین مضمون طراحی و به چاپ رسیده است.
وی با بیان اینكه بودجه جشنواره امسال 15 درصد افزایش دارد، خاطرنشان كرد: در این دوره از جشنواره به غنای بیشتر و كیفیت بخشی برنامه ها توجه بیشتری می شود، به طوریكه 48 نمایش به روی صحنه می رود كه شامل 10 گروه از همدان است كه 2 گروه در بخش مسابقه و هشت گروه در شهرستان های این استان برنامه های خود را اجرا می كنند.

**پذیرش هشت اثر خارجی در بخش بین الملل
كاظمی به پذیرفتن هشت اثر خارجی در بخش بین الملل این دوره از جشنواره اشاره كرد و افزود: این آثار از كشورهای روسیه، كره جنوبی، ایتالیا، تركمنستان، آذربایجان، فرانسه، آلمان و دانمارك انتخاب شده است.
وی اضافه كرد: همچنین 30 گروه از سراسر كشور نمایش های خود را اجرا می كنند و حضور این آثار برای ارتقای شاخص های تئاتر داخلی به ویژه برای استان همدان فرصت خوبی است.
دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر كودك و نوجوان، حضور پررنگ دانش آموزان را از ویژگی های جشنواره امسال ذكر كرد و گفت: تئاتر باید در بین دروس آموزش و پرورش گنجانده شود.
كاظمی بیان كرد: تئاتر مقوله ای علمی است و مانند مباحث ریاضی و ادبیات فارسی باید به دانش آموزان آموخته شود.
وی از انجام تبلیغات محیطی و آماده سازی فضای شهر همدان درچند روز آینده خبر داد و گفت: تاخیر به وجود آمده به دلیل تقارن با عزاداری های محرم و صفر بوده است.
دبیرجشنواره بین المللی تئاتر كودك و نوجوان با بیان اینكه بخش داوران كودك از جشنواره امسال حذف شده است یادآورشد: داوری آثار كاری تخصصی است و ترجیح می دهیم كودكان از برنامه های شاد و متنوع بهره مند شوند.
وی از مردم و مسئولان همدان خواست برای ماندگاری جشنواره در این استان تلاش كنند و شرایط و امكانات را باب میل جشنواره و مهمانان ارتقا دهند.
همدان از 10 تا 15 آذرماه سال جاری میزبان جشنواره بین المللی تئاتر كودك و نوجوان است.
7527/2087
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده:زارع
۰ نفر