۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۳۶
کد خبر: 82742531
T T
۰ نفر
مقتدا صدر: اسرائیل عامل اول حادثه تروریستی مسجد الروضه مصر است

بغداد - ایرنا - مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق، رژیم صهیونیستی را عامل نخست و بزرگترین محرك حادثه تروریستی مسجد الروضه در سینای مصر دانست.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا به نقل از دفتر رسانه ای جریان صدر، وی در پاسخ به سوالات متعدد خبرنگاران، ضمن محكوم كردن جنایت مسجد الروضه سینا، این اقدام را نشانه ریشه گرفتن طائفه ای گری و انتقام حتی در میان افراد یك دین و مذهب عنوان كرد و خواستار مبارزه با عاملان و نیز ریشه های فكری این اقدامات شد.
وی همچنین آمادگی جریان تحت رهبری خود را برای همكاری لازم با دولت مصر در زمینه حادثه تروریستی اخیر اعلام و تاكید كرد: عامل نخست و محرك بزرگ این گونه حوادث رژیم صهیونیستی است.
مقتدا صدر افزود: دولت قاهره باید نفوذ اسرائیل در مرزهای خود و همچنین فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در مصر را مهار كند.
تروریست ها روز گذشته (جمعه) با حمله به مسجد الروضه در بئر العبد در شمال سینا و آتش باری به سمت نمازگزاران – طبق آخرین آمارهای رسمی - 305 نفر را كشته و 128 نفر دیگر را زخمی كردند.
طبق اعلام دادستانی كل مصر 27 تن از كشته شدگان، كودكانی بودند كه همراه با خانواده هایشان در نماز جمعه حضور یافته بودند.
گروه انصار بیت المقدس وابسته به گروه تروریستی - تكفیری داعش، امروز (شنبه) مسئولیت حادثه تروریستی روز گذشته (جمعه) مسجد الروضه در بئر العبد در شمال سینا را به عهده گرفت.
گروه تروریستی - تكفیری داعش در سال 2011 (1389) ابتدا در سوریه توسط آمریكا، عربستان و رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به حكومت سوریه و مقاومت اسلامی ایجاد شد و سپس در 17 خرداد سال 93 با یورش به عراق، بخش های زیادی از این كشور را اشغال كرد؛ این گروه تروریستی در سال های اخیر فعالیت خود را در غرب آسیا همانند مصر و تونس نیز گسترش داده است.
خاورم**380**1275
انتشار دهنده: مجید جعفری