۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۴
کد خبر: 82743788
T T
۰ نفر
كمبود زيرساختهاي ورزشي چالش اصلي ورزش معلولان در خراسان رضوي

مشهد- ايرنا- رئيس هيات ورزشهاي جانبازان و معلولان خراسان رضوي گفت: جانبازان و معلولان در اين استان تنها با يك مجتمع ورزشي اختصاصي، از كمبود منابع و زيرساختهاي ورزشي رنج مي برند.

هادي رضايي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با وجود اينكه خراسان رضوي در ارزيابي فني وزارت ورزش و جوانان رتبه نخست كشور را كسب كرده طي شش سال اخير بدون دريافت حتي يك ريال بودجه دولتي با همين مجموعه ورزشي استيجاري نيازهايمان را تامين كرده ايم.
وي ادامه داد: اين مجموعه ورزشي ابتدا يك سالن ورزشي و يك زمين فوتبال داشت اما با استفاده از كمكهاي نيكوكاران و درآمدهاي حاصل از در اختيار قراردادن مكان به شهروندان آن را تجهيز كرده سالن تيراندازي، بدنسازي و استخر نيز به آن افزوده و اجاره بهاء سالانه هزار و 600 ميليارد ريالي نيز پرداخت مي شود.
رئيس هيات ورزشهاي جانبازان و معلولان خراسان رضوي در ادامه همچنين گفت: همه معلولان مشهدي نمي توانند به راحتي در شهر رفت و آمد كرده و از اقصي نقاط شهر براي ورزش به كوي آب و برق بيايند و از اين مجموعه ورزشي استفاده كنند.
وي به جمعيت 3.5 ميليون نفري مشهد اشاره و تاكيد كرد: دراين شهر اقدامات خوبي در تامين زيرساختهاي ورزشي به تعداد 35 مجموعه انجام شده اما با توجه به جمعيت 15 درصدي جانبازان در سطح جامعه امكانات بطور مساوي بين ورزشكاران جانباز و معلول و شهروندان عادي توزيع نشده است.
رضايي افزود: 15 شهرستان از مجموع 28 شهرستان استان خراسان رضوي داراي هيات ورزشهاي جانبازان و معلولان مستقل هستند و اين عزيزان تنها با كمكهاي اداره كل ورزش و جوانان از امكانات محدود ورزشي شهرستانها استفاده مي كنند و به هيچوجه به زيرساختهاي اختصاصي دسترسي ندارند.
وي ادامه داد: جنبه سلامت بخشي ورزش براي افراد عادي اهميت دارد اما براي معلولان نه تنها جنبه سلامتي بلكه اثرات توانبخشي آن نيز مورد تاكيد است لذا تامين زيرساختها براي اين قشر داراي فوائد مضاعف است و موجب صرفه جويي در هزينه هاي درماني بعدي آنان مي شود.
او گفت: با وجود همه مشكلات ورزش معلولان خراسان رضوي يكي از پرافتخارترين استانهاست به شكلي كه در مسابقات پارا المپيك اخير از اين استان 11 ورزشكار و مربي به برزيل اعزام شده بودند.
هزار و 200 ورزشكار معلول در خراسان رضوي در قالب 18 رشته براي مردان 11 رشته براي زنان سازماندهي شده اند. سالانه 50 تيم از اين استان براي مسابقات كشوري اعزام مي شوند.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروي **انتشار: حسين كريم زاده
3221/1858