۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۰۰
کد خبر: 82744060
T T
۰ نفر
رييس كميسيون انرژي مجلس گفت: پيگير اصلاح اشكالات آزمون استخدامي نفت هستيم

اهواز - ايرنا - رييس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت: در آزمون استخدامي نفت موارد و اشكلاتي موجود است كه پيگير رفع آنها در كميسيون انرژي مجلس هستيم.

فريدون حسنوند روز يكشنبه با اشاره به وضعيت استخدام و آزمون استخدامي شركت نفت در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: درباره استخدام‌هايي كه از قبل در شركت نفت انجام گرفته، آزمون هايي كه در آن افرادي پذيرفته شده‌اند و آزمون جديد استخدامي وزارت نفت، جلسات متعددي با وزير نفت برگزار شد و اخيرا نيز در نشستي حول همين موضوع وزير نفت را به كميسيون انرژي مجلس دعوت كرديم.
وي افزود: اگر اشكالات وارده به آزمون استخدامي نفت برطرف نشود و تضييع حقوقي در آن صورت گيرد قطعا كميسيون انرژي وظيفه حقوقي خود را درقبال آن انجام ميدهد.
رييس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين كه در ارتباط با استخدام‌هاي كه از قبل صورت گرفته و آزمون جديد استخدامي اشكالاتي وارد است بيان كرد: اعتقاد داريم كه سهميه‌اي نظير بومي گزيني، ويژه خوزستان، ‌در اين آزمون بايد لحاظ شود اما هنوز اين سهميه اعمال نشده است.
حسنوند با اشاره به تعيين معدل و رتبه برتر دانشگاهي به عنوان يكي از شروط ثبت نام در آزمون استخدامي نفت گفت: درباره اين 2 موضوع نيز اشكالاتي وجود دارد كه بايد برطرف شود.
رييس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: براساس ماده 47 برنامه ششم توسعه، اعلام شده پيمانكاري ها و استخدامي ها بايد بومي باشند در حالي كه وزارت نفت اعتقاد دارد ماده 47 تنها مربوط به پيمانكاران است.
وي توضيح داد: در ابتدا و انتهاي ماده 47 برنامه ششم توسعه، صدر و ذيل با هم تفاوت دارند صدر در خصوص پيمانكاران و ذيل در ارتباط با بكارگيري افراد بومي است كه وزارت نفت، وزارت نيرو و انرژي اتمي به صراحت و با تصريح در اين ماده ذكر شده اند.
به گزارش ايرنا ثبت نام در آزمون استخدامي نفت از تاريخ 25 آبان سال جاري تا يكم آذر برقرار بود كه در فراخوان آن به فارغ التحصيل برتر بودن در دانشگاه سراسري و دانشگاه آزاد و معدل بالاي 19 اشاره شده بود اين موضوع واكنش بسياري از دانشجويان دانشگاه هاي خوزستان به ويژه دانشجويان دانشگاه نفت و مردم استان را برانگيخت.
همچنين دانشجويان دانشكده نفت اهواز در سال 1394، در اعتراض به مصوبه وزارت نفت مبني بر لغو اولويت استخدام اين دانشجويان و همچنين مصاحبه تلويزيوني معاون وزير نفت مبني بر هم تراز شدن سهميه استخدامي دانشكده صنعت نفت با دانشگاه هاي معتبر آن زمان دست به تجمعاتي زدند.
دانشگاه صنعت نفت، دانشگاهي دولتي، وابسته به وزارت نفت ايران است و چهار دانشكده شامل نفت اهواز، نفت آبادان، نفت تهران و علوم دريايي محمود آباد از زيرمجموعه هاي آن به شمار مي روند.
يك هزار و 100 نفر در مقاطع مختلف تحصيلي در دانشكده نفت اهواز تحصيل مي كنند.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادي**انتشار: كبري آقازري