۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۲۶
کد خبر: 82744078
T T
۰ نفر
چهار نمايش ازاصفهان به جشنوارۀ بين‌المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان راه يافتند

اصفهان - ايرنا - چهار نمايش از استان اصفهان به 2 بخش مسابقات ملي و بين الملل جشنوارۀ تئاتر كودك و نوجوان همدان راه يافتند.

به گزارش ايرنا روابط عمومي بيست و چهارمين جشنواره بين ‌المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان روز يكشنبه اعلام كرد: 9 نمايش به مرحله نهايي مسابقات ملي و بين الملل اين جشنواره راه يافتند كه بر اين اساس چهار نمايش در بخش ملي و پنج نمايش در بخش بين المللي به رقابت مي پردازند.
بر اساس اعلام روابط عمومي جشنواره بين ‌المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان، در مرحله نهايي اين جشنواره چهار نمايش از اصفهان به نام هاي «آهاي تو ديگه كي هستي» به كارگرداني اسدالله اسدي و «پينوكيو» به كارگرداني امير شيخ جبلي در بخش ملي و نمايش هاي « خانه اي وجود داشت» به كارگرداني مرضيه اشرفيان و مهدي فدايي و «بچه هاي خاكستري» به كارگرداني اميد نياز به بخش بين الملل اين جشنواره حضور دارند.
هنر نمايش در اصفهان سابقه اي چندصدساله دارد و نمايش هاي كمدي اين خطه در چهارباغ و اجراهاي مشهور در تماشاخانه هاي سپاهان در تاريخ تئاتر طنز اصفهان ماندگار است.
در گذشته تئاتر اصفهان بخصوص تئاتر كمدي اين خطه در داخل و حتي خارج از كشورعلاقه مندان خاص خود را داشت به گونه اي كه در دهه هاي گذشته برخي از گردشگران داخلي و حتي خارجي غير از ديدن آثار تاريخي و فرهنگي اصفهان، تماشاي تئاتر كمدي اين شهر را در برنامه هاي سفر خود به اصفهان قرار مي دادند.
در سال هاي قبل از انقلاب، مكتب نمايش هاي كمدي اصفهان با نام مرحوم «ارحام صدر» گره خورد كه بعد از انقلاب نيز همچنان ادامه داشت.
بيست و چهارمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان از 10 تا 15 آذرماه 1396 در شهر تاريخي همدان برگزار مي شود.
8114/ 2093 ** خبرنگار: امير حسين اكبري ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر