۵ آذر ۱۳۹۶، ۲۰:۵۹
کد خبر: 82744161
T T
۰ نفر

اجتماع 2 هزار نفري بسيجيان شوش برگزار شد

۵ آذر ۱۳۹۶، ۲۰:۵۹
کد خبر: 82744161
اجتماع 2 هزار نفري بسيجيان شوش برگزار شد

شوش - ايرنا - به مناسبت هفته بسيج ، اجتماع بزرگ بسيجيان شهرستان شوش با عنوان شكوه مقاومت با حضور بيش از 2 هزار بسيجي در مصلاي جمعه اين شهر برگزار شد.

به گزارش ايرنا در اين گردهمايي كه روز يكشنبه با حضور اقشار مختلف بسيجي اين شهرستان از جمله اصناف ، كشاورزان ، فرهنگيان و پزشكان بسيجي برگزار شد فرمانده ناحيه مقامت بسيج شهرستان شوش در سخناني گفت: تشكيل شجره طيبه بسيج ، حفظ انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن و مقابله با ظلم ، ستم و بيداد در كل جهان بود.
سرهنگ كريم بابايي گفت:بسيج در همه ابعاد فعاليت داشته و تك بعدي نيست ؛ عدالت و تحقق و توحيد در جهان ؛ بسيج همه امكانات در مسير فطرت الهي و در مسير كلمه توحيد از ضروريات تشكيل بسيج است .
وي خاطر نشان نمود : مهمترين ويژگي بسيج ؛ تفكر و فرهنگ ناب و غني و عميق علوي است و فرهنگي مبتني بر ايمان و توكل از شاخصه هاي مهم فرهنگ بسيجي است .
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان شوش ، در ادامه واقع نگري ، آرمان گرايي ، عقل گرايي توام با ايمان و حضور در تمام صحنه هاي انقلاب با اراده اي پولادين را از ديگر ضرورت هاي تشكيل بسيج دانست و اظهار داشت : دشمن شناسي و تشكيل خودي از غير خودي و هم چنين اطاعت پذيري از ولايت مطلقه فقيه از خصيصه هاي بارز بسيجي است.
امام جمعه شهرستان شوش نيز مهمترين شاخص بسيج را اطاعت از فرامين مقام معظم رهبري دانست و گفت : ركن اصلي تمايز نظام جمهوري اسلامي ايران از ديگر حكومت‌ها با وجود جايگاه والاي مقام معظم رهبري معنا مي‌شود.
حجت الاسلام سيدمحمد امام با اشاره به سه شاخصه اصلي بسيج يعني ايمان به خدا، جهاد در راه خدا و بصيرت، گفت: اين موارد همان شاخصه‌هاي انقلاب اسلامي هستند.
وي اظهار داشت: اين كه امام بسيجي بودن را افتخار مي‌دانست بيانگر اهميت، ارزش و مقام والاي بسيجيان است و همچنين تاثيري كه مي‌توانند در سرنوشت يك حركت داشته باشند كه نمونه آن پيروزي در جنگ تحميلي بوده است.
حجت الاسلام امام در ادامه به فتح و ظفر بسيجيان در كشورهاي عراق و سوريه اشاره كرد و خاطر نشان نمود : امروزه معناي بسيج را در سوريه و عراق مشاهده كرديم ، اين دو كشور با بهره گير از ظرفيت بسيج مردمي توانستند داعش را شكست دهند ، امروزه الگو بودن بسيج در فضائل اخلاقي و قدرت نظامي به اثبات رسيده است .
امام جمعه شوش در ادامه از بيكاري به عنوان يك خطر همانند داعش نام برد و گفت : قدرت بسيجي فقط اين نيست كه از نظر نظامي داعش و ديگر دشمنان را نابود كند بلكه در داخل كشور نيز از نظر اقتصادي مي بايست به ريشه كني بيكاري كمك كند چرا كه بيكاري به مراتب خطرش از داعش بيشتر است .
وي افزود :مسئولان شهرستان شوش كمرهمت را بسته اند تا بيكاري را ريشه كن كنند ، سپاه پاسداران با دادن وام هاي كم بهره و فرماندار و نماينده ي شهرستان شوش در مجلس شوراي اسلامي نيز تصميمشان اين است كه در شوش شاهد جوانان بيكار نباشند و من مطمئن هستم كه اين بيكاري با وجود شما بسيجيان از شكست دادن داعش بسيار آسان تر است .
عدنان غزي سرپرست فرمانداري شهرستان شوش نيز بسيج را اسوه و الگويي براي تمام دنيا دانست.
در اين گردهمايي از خانواده شهيدمدافع حرم شهيداحمد حياري و نيز شهيد نظم و امنيت ، شهيد عباس نادري تجليل شد.
7280/6068
خبرنگار:مجتبي پناهي** انتشار:محمدعلي فريدپناه