۶ آذر ۱۳۹۶، ۲۰:۲۷
کد خبر: 82744717
T T
۰ نفر
آيت الله مكارم شيرازي: با خرافات در عرصه مهدويت مقابله جدي شود

قم - ايرنا - آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد،مقابله با تفكرات افراطي و خرافي در مهدويت را ضروري دانست و گفت: برخي افراد افراطي، خرافات را به مهدويت كه يك مساله مسلم اسلامي است وارد مي كنند، گاهي ادعاهايي انجام مي شود كه مهدويت را از صورت علمي و منطقي خارج مي كند كه بايد مراقب بود.

به گزارش ايرنا از مركز خبر حوزه، وي روز دوشنبه در ديدار دبير و اعضاي ستاد هماهنگي فعاليت تشكل هاي مهدوي افزود: مهدويت بايد حلقه اتصالي باشد كه مي توان از گروه هاي ديگر نيز در اين زمينه دعوت كرد، البته تفاوت نظر نيز بايد بيان شود، اما نبايد موجب اختلاف باشد.
وي ادامه داد: نام مقدس امام زمان(عج) بايد سبب اتحاد بيشتر مسلمين شود؛ بايد درباره اين مسائل بيشتر كار شود، سؤالاتي درباره ظهور، بعد از ظهور و حكومت حضرت وجود دارد كه مسائل بايد به درستي براي جامعه تبيين شده و برنامه ها بايد به صورت منطقي، مستدل و منطبق با كتاب و سنت پيگيري شود.
آيت الله مكارم شيرازي اضافه كرد: در شرايط فعلي به وحدت امت اسلامي بسيار احتياج داريم، بايد حلقه هاي اتصال و اشتراك را پيدا و بر آن ها تاكيد كنيم، بتازگي در تهران مسئولان، اجلاسي با عنوان محبان اهل بيت(ع) برگزار كردند كه از فرق و مذاهب مختلف در آن حضور داشتند، چرا كه محبت اهل بيت(ع) عامل وحدت است.
اجلاس جهاني محبان اهل بيت(ع) و مساله تكفيري ها با حضور بيش از 500 تن از علماي جهان اسلام، روزهاي اول و دوم آذرماه جاري در تهران برگزار شد.
وي با بيان اين كه تنها تفاوت اين است كه غالب اهل سنت مي گويند، حضرت مهدي(عج) در آخرالزمان متولد مي شوند، اما شيعه مي گويد كه ايشان قبلا متولد شده اند و موجود هستند، خاطرنشان كرد: اگر بر كليات مهدويت تكيه و حكومت عدل و داد ايشان را تبيين كنيم، بسيار اثرگذار خواهد بود.
وي گفت: از ابتدا حضرت مهدي(عج) به عنوان يك مساله مسلم بين مسلمين بوده است، در روايات رسيده از پيامبر اسلام علائم چهره امام زمان(عج) بيان شده يعني اصل مساله، مسلم و قطعي بوده و خصوصيات و جزييات بيان شده است.
وي با تقدير از وحدت تشكل هاي مهدوي براي انجام منسجم تر فعاليت ها گفت: بسيار خوب مي شود، اگر بقيه فعاليت هاي حوزوي نيز اين چنين باشد و از كارهاي پراكنده جلوگيري شود، گاهي مؤسسات متعددي در يك زمينه تشكيل مي شود و هيج ارتباطي بين آن ها وجود ندارد، وجود كارهاي موازي باعث مي شود كه استعدادهاي محدود انسان به هدر برود.
اين مرجع تقليد با تاكيد بر اين كه انتظار امام عصر(عج) سبب ايجاد اميد و روحيه بيشتر در امت اسلامي مي شود افزود: انتظار، ملت هاي اسلامي را از نااميدي نسبت به آينده نجات مي دهد، ما معتقد هستيم كه پايان دنيا پاياني باشكوه با ظهور حضرت است و نگاه به چنين آينده اي در روح انسان اثرات مثبتي مي گذارد.
وي در پايان ابراز اميدواري كردند: امروزه اربعين در حال تبديل شدن به يك حلقه اتصال بين همه مسلمين است و اميدواريم مساله مهدويت نيز اينگونه شود، چراكه اين حلقه هاي اتصال، سبب نااميدي و ناكامي دشمنان مي شود.
1175 / تنظيم و انتشار: رضا عليمحمدي