۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۱
کد خبر: 82745162
T T
۰ نفر
قوانین حمایت از زنان نیازمند بروزرسانی هستند

قزوین-ایرنا-استاندار قزوین بر لزوم بروزرسانی قوانین مربوط به حمایت از زنان و كودكان تاكید كرد و گفت: قانون های مربوط به این حوزه باید دارای ضمانت اجرایی قوی باشند.

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز سه شنبه در دومین همایش ملی منع خشونت علیه زنان كه از سوی كانون وكلای دادگستری استان قزوین برگزار شد،افزود: خشونت علیه زنان از سابقه ای طولانی برخوردار است و یك سیر تاریخی را طی كرده، به گونه ای كه امروز در بسیاری از جوامع بشری به صورت یك فرهنگ نادرست درآمده و بخش عمده ای از زنان آنرا پذیرفته اند.
وی اضافه كرد: در بحث خشونت علیه زنان نخستین تصویر كه در ذهن ما شكل می گیرد، خشونت های جنسی و جسمی است كه حتی در جوامع پیشرفته دنیا نیز وجود دارد اما خلاصه كردن مساله به این بخش، حق مطلب را ادا نمی كند.
زاهدی ادامه داد: خشونت های كلامی، تحقیر زنان در جامعه، رفتارهای كلامی نامناسب مردان با زنان یا حتی زنان با زنان همه و همه از انواع دیگر خشونت علیه زن به شمار می روند.
وی همچنین گفت: هنوز هم گاهی اوقات وقتی مادری 2 دختر پشت سر هم به دنیا می آورد حتی مورد اتهام زنان جامعه خود قرار می گیرد و این گونه ما شاهد خودخشونتی یعنی خشونت زنان علیه زنان نیز هستیم.
زاهدی با بیان اینكه موارد دیگری نیز وجود دارند كه شاید در ظاهر خشونت نیستند اما یك اضطراب دائم برای زنان و دختران به همراه می آورند و اعتماد به نفس آنان را می گیرند، افزود: زن تحقیر شده بدون شك فرزندان خود را نیز نمی تواند به خوبی تربیت كند و در نتیجه جامعه مورد تهدید قرار می گیرد.
وی با تاكید بر اینكه برای رسیدن به مرحله عملیاتی رفع خشونت علیه زنان نخستین گام ها را باید اساتید دانشگاه، اصحاب رسانه، حقوقدانان و نخبگان جامعه بردارند،اضافه كرد: آشنایی زنان به حقوق خود در كاهش خشونت علیه آنان موثر است، چرا كه هنوز در كشورمان مناطقی وجود دارند كه زن ارثی از خانواده نمی برد و این نشان می دهد بعضی زنان جامعه ما از حقوق خود آگاهی درستی ندارند.
استاندار قزوین ادامه داد: البته نباید از این حقیقت غافل ماند كه بعضی زنان وقتی به حقوق خود آشنا می شوند مسایلی چون طلاق نیز افزایش می‌یابد بنابرین باید با آموزش و آگاه سازی زنان، مهارت های حل مساله را نیز به آنان آموزش داد تا بدانند طلاق یا فرار از منزل، راه حل مساله نیست.
زاهدی خاطرنشان كرد: زن و مرد در ساحت انسان بودن یكسانند و باید تساوی آنها محترم شمرده شود بنابراین گروه های مرجع جامعه باید كمك كنند تا به طور مجموع موضوع رعایت حقوق انسانی به رسمیت شمرده شود.
دومین همایش ملی منع خشونت علیه زنان توسط كانون وكلای دادگستری استان قزوین با حضور شهیندخت مولاوردی دستیار رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی و سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین،آبیك و البرز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از وكلا و حقوقدانان برگزار شد.
7389*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی