۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۰
کد خبر: 82745270
T T
۰ نفر
آتش نشانان بخش خصوصی مشهد خواستار رسیدگی به وضعیت خود شدند

مشهد- ایرنا- جمعی از آتش نشانان بخش خصوصی با حضور در مقابل شهرداری مشهد خواستار رسیدگی به وضعیت صنفی خود شدند.

به گزارش ایرنا ، این آتش نشانان پلاكاردهایی در دست داشتند كه روی آن نوشته شده بود 'طبق نامه وزیر كشور واگذاری وظایف و اقدامات خدمات آتش نشانی جزو وظایف حاكمیتی بوده و قابل واگذاری به بخش خصوصی نمی باشد' و مطالبه این افراد فعالیت در قالب آتش نشانی شهرداری مشهد و جدایی از بخش خصوصی است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد در این خصوص به خبرنگار ایرنا افزود : این گروه از آتش نشانان نسبت به خصوصی سازی خدمات آتش نشانی در مشهد معترض بوده و خواهان تجدیدنظر در این خصوص هستند.
آتشپاد حسن جعفری با بیان اینكه 120 نیروی آتش نشانی جذب شده از طریق بخش خصوصی از حدود 6 سال پیش تاكنون در چهار ایستگاه آتش نشانی این كلانشهر خدمت می كنند، بیان كرد: تاكنون نیز هیچ تفاوتی بین شان و منزلت این آتش نشانان با آتش نشانان سازمانی وجود نداشته است.
وی بیان كرد: با وجود این در دوره مدیریت جدید شهرداری مشهد جلساتی با شورای شهر و شهردار برای تعیین تكلیف این موضوع و اینكه این آتش نشانان به صورت بخش خصوصی به فعالیت ادامه دهند و یا قرارداد آنها سازمانی شود برگزار شده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد افزود : تعیین تكلیف این موضوع توسط شهردار و اعضای شورای شهر مشهد در دست پیگیری است.
آتش نشانان بخش خصوصی چند ماه پیش نیز با حضور در مقابل استانداری خراسان رضوی و شورای اسلامی شهر مشهد خواستار پیوستن به بدنه سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد شده بودند.
هزار و 300 آتش نشان در قالب 49 ایستگاه در شهر مشهد به 3.5 میلیون جمعیت ثابت این كلانشهر و 25 میلیون زائر سالانه حرم مطهر امام رضا(ع) خدمت می كنند.
خبرنگار : ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7505/5132