۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۲
کد خبر: 82745276
T T
۰ نفر
علي تفرشي: نشاني از موسيقي ايراني در آثار توليدي ديده نمي شود

تهران - ايرنا - سرپرست گروه موسيقي «ايده» معتقد است، موسيقي بازاري در جامعه رو به رشد است و در آثار توليدي نيز نشاني از موسيقي ايراني مشاهده نمي شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، علي تفرشي روز سه شنبه در نشست خبري با انتقاد از افزايش موسيقي بازاري در كشور افزود: متاسفانه با گسترش و دسترسي همه به فضاي مجازي و اينترنت، موسيقي بازاري رو به رشد است و ديگر صداي خوانند ملاك نيست و برخي افراد با تركيب آلات و ابزار موسيقايي، ترانه هايي به اجرا در مي آورند كه محتوايي ندارد.
وي اظهار كرد: افرادي كه فعاليت موسيقي مي كنند بايد بر اساس اصول و علم و دانش پيش روند.
تفرشي با بيان اينكه جامعه موسيقي دچار روزمرگي شده، خاطر نشان كرد: موسيقي هايي كه اكنون در جامعه شنيده مي شود تركيبي از موسيقي تركي، عربي، يوناني و غربي است كه آنها را آناليزه كرده و به صورت يك قطعه ملودي اجرا مي كنند و نشاني از موسيقي ايراني در آنها نيست.
خواننده پاپ تاكيد كرد: موسيقي ما بايد هويت ايراني داشته باشد تا در هر جاي دنيا ان را مي شنوند بگويند اين موسيقي ايراني است.
تفرشي همچنين در اين نشست از اجراي كنسرت اين گروه در 15 آذر ماه در تالار وحدت خبر داد.
وي افزود: قطعات آلبوم «شبت خوش باد من رفتم» كه داراي 9 قطعه است در اين كنسرت اجرا خواهد شد.
سرپرست گروه موسيقي «ايده» ادامه داد: در اين كنسرت يك قطعه قديمي با تركيب جديد و دو قطعه بي كلام نيز اجرا مي شود.
تفرشي با بيان اينكه گروه «ايده» آخرين كنسرت خود را در سال 87 برگزار كرد، افزود: اكنون بعد از 9 سال به اجراي كنسرت مي پردازيم.
سرپرست گروه موسيقي «ايده» با بيان اينكه مبناي كار اين گروه اجراي ملودي سنتي - ايراني است، گفت: در اين كنسرت غزل هايي از مولانا، عطار، عراقي و غيره اجرا مي شود.
فراهنگ ** 1085 ** 9022** خبرنگار: رقيه نوري * انتشار: اميد غياثوند