89 مدرسه آسیب دیده توسط خیران، بانكها و ستاد اجرایی امام ساخته می شود

كرمانشاه- ایرنا- استاندار كرمانشاه اعلام كرد: برای بازسازی‌ 89 مدرسه تخریب شده ناشی از زلزله اخیر، خیران مدرسه ساز، بانكهای خصوصی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قول همكاری داده‌اند.

به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز سه شنبه در كارگروه مشترك استانداری، بنیاد مسكن و قرارگاه خانم الانبیا كه با حضور فرمانداران و بخشداران در استانداری برگزار شد، افزود: این نشست با عنوان 'ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان كرمانشاه' هر هفته در شهرستان های زلزله زده برگزار می شود و این مجموعه براساس رهنمود رهبر معظم انقلاب با رویكرد مدیریت متمركز و سرعت عمل كارها را دنبال می كند.
وی با بیان اینكه خوشبختانه ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار بزرگی به كمك بازسازی آسیب های ناشی از زلزله آمده اند، گفت: بنیاد مسكن از جمله ظرفیت های بزرگی در كشور است كه دارای تجربه های بسیار خوب و بی نظیری در امر بازسازی در زلزله های مختلف می باشد و طی این سال ها كارهای بزرگی انجام داده و در زلزله كرمانشاه نیز این مجموعه با تمام توان پای كار آمده است.
وی اضافه كرد: قرارگاه خاتم الانبیاء یكی دیگر از مجموعه های بسیار توانمند كشور است كه تاكنون پروژه های عظیمی را در كشور انجام داده و این مجموعه توانمند با تمام ظرفیت هایش به كمك زلزله زدگان آمده است.
استاندار كرمانشاه اظهار كرد: با توجه به پتانسیل های این مجموعه موضوع مهم استقرار كانكس ها به عنوان اسكان موقت برای آسیب دیدگان توسط قرارگاه خاتم الانبیاء صورت می گیرد و مردم و مسئولان به ویژه فرمانداران و بخشداران باید با رفع موانع و انجام تسهیل گری ها به تسریع در روند ایجاد اسكان موقت كمك كنند.
بازوند اضافه كرد: مردم به هیچ عنوان به شایعات بی اساس توجه نكنند، مبلغ 5 میلیون تومان كمك بلاعوض و 2 میلیون كمك معیشتی به روستاییان هیچ ارتباطی با اسكان موقت آن ها ندارد. هم اسكان موقت برای آسیب دیده گان ایجاد می شود و هم این كمك های بلاعوض به آن ها داده می شود.
استاندار كرمانشاه تاكید كرد: كانكس هایی كه توسط قرارگاه خاتم الانبیاء ساخته می شوند از استاندارد و كیفیت بسیار بالایی برخوردارند.
وی همچنین گفت: رسانه ها و به ویژه صدا و سیما در نقل قول ها در باره زلزله دقت كنند زیرا اصلاح یك خبر اشتباه ممكن است مدت ها طول بكشد و موجب كندی در روند خدمات رسانی به زلزله زده ها و ایجاد اسكان موقت شود.
بازوند در ادامه گفت: سیمان مورر نیاز واحدهای آسیب دیده بر اثر زلزله توسط بنیاد مستضعفان به صورت رایگان تامین می شود و كمك های مناسب دیگری نیز به این واحدها صورت خواهد گرفت.
وی تاكید كرد: باید از فرصت ساخت و ساز برای اشتغال زایی بیشتر در استان استفاده كرد و مصالح مورد نیاز برای بازسازی واحدهای زلزله زده از طریق واحدهای تولید مصالح داخل استان تامین شود.
استاندار كرمانشاه تاكید كرد: سرعت عمل فرمانداران و بخشداران در هماهنگی با قرارگاه خاتم و ایجاد و تحقق اسكان موقت از ملاك‌های ارزیابی عملكرد آنها خواهد بود.
بازوند با بیان اینكه در روستاها طرح اسكان موقت توسط بنیاد مسكن تهیه و توسط قرارگاه خاتم اجرا می شود، گفت: اگر اسكان موقت زلرله زدگان به موقع انجام نشود همه باید پاسخگو باشیم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 كیلومتری بخش ازگله، 32 كیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب كرمانشاه تاكنون 484 كشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یك هزار و 930 روستای استان كرمانشاه خسارت وارد كرده و طبق برآورد اولیه دستكم 30 هزار واحد مسكونی شهری و روستایی آسیب كلی و جزئی دیدند.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی