۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۲
کد خبر: 82746344
T T
۰ نفر

كره شمالی نیروی هسته ای تشكیل می دهد

۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۲
کد خبر: 82746344
كره شمالی نیروی هسته ای تشكیل می دهد

پكن - ایرنا - كره شمالی كه امروز در قالب هفتمین آزمایش موشكی، سومین موشك قاره پیما خود را آزمایش كرد اكنون در صدد تشكیل و تكمیل واحد هسته ای است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا كره شمالی اعلام كرده است كه به دلیل فشارهای نظامی آمریكا و راهبردهای خصمانه این كشور و تحریم های اعمال شده، نیروی بازدارندگی هسته ای نظامی اش را تقویت خواهد كرد.
وزارت وحدت كره جنوبی اعلام كرده است كه كره شمالی تا یك سال دیگر نیروی هسته ای خود را تكمیل خواهد كرد.
آمریكا و كشورهای دیگر حامی اش تاكید دارند كه كره شمالی را به عنوان یك نیروی اتمی نظامی به رسمیت نمی شناسند اما كره شمالی با آزمایش های اتمی خود ثابت كرده است كه چنین توانی را در اختیار دارد.
حالا وزارت وحدت كره جنوبی اعلام كرده است كه كره شمالی تا یك سال دیگر نیروی هسته ای خود را تكمیل خواهد كرد.
خبرگزاری یونهاپ می نویسد كه تنش ها در شبه جزیره كره بالا گرفته است و این كشور و روسیه و چین خواستار حل صلح آمیز مساله هسته ای هستند.
این گزارش می افزاید كه سرعت ساخت تسلیحات اتمی كره شمالی زیادتر شده است و این نیروی اتمی تا یك سال دیگر تكمیل خواهد شد.
با نظر داشت اینكه سال 2018 میلادی هفتادمین سالگرد تاسیس كره شمالی است برای این كشور اهمیت زیادی دارد و احتمالا تحولاتی از این دست را منطقه شاهد خواهد بود.
كره شمالی كه ششمین آزمایش اتمی اش را در ماه سپتامبر(شهریور) انجام داد و در سال جاری نیز دو فروند موشك بالستیك قاره پیما برفراز ژاپن پرتاب كرده بود بامداد امروز هم سومین موشك قاره پیما خود را آزمایش كرد.
آخرین موشك آزمایش شده توسط كره شمالی، به مدت 43 دقیقه پرواز كرد 950 متر ارتفاع گرفت و بعد از طی 4500 كیلومتر طی مسافت، در دریای شرقی سقوط كرد، ادعایی كه توسط مقامات دفاعی كره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن تایید شده است.
در عین حال كارشناسان می گویند با توجه به زاویه پرتاب موشك و ارتفاع 950 كیلومتری، چنانچه این موشك در شرایط استانداردی پرتاب شود می تواند 13 هزار كیلومتر برد داشته باشد و خاك آمریكا را هدف قرار دهد.
مقامات كره شمالی پس از این آزمایش موشكی توضیح دادند با آزمایش موفقیت آمیز موشك قاره پیمای جدید، سراسر خاك آمریكا در تیررس خواهد بود و هرتهدیدی را به قاطعیت پاسخ می دهیم.
آساق**231**1904**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی