۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۰
کد خبر: 82747744
T T
۰ نفر
قهرمانان نابينا افتخار بزرگ براي جامعه ورزش همدان هستند

همدان - ايرنا - مديركل ورزش و جوانان همدان گفت: قهرمانان نابينا افتخار بزرگ براي جامعه ورزش همدان هستند و سهم بسزايي در موفقيت ورزش اين استان در ميادين ملي و بين المللي دارند.

به گزارش ايرنا رسول منعم روز پنجشنبه در آيين بدرقه ملي پوشان همداني دو و ميداني نابينايان كشور اعزامي به رقابت هاي پاراآسيايي امارات اظهار كرد: هيات نابينايان و كم بينايان يكي از هيات هاي موفق در ورزش همدان است و در سال هاي اخير افتخارات ارزنده اي را در ميادين بين المللي به دست آورده اند.
وي اضافه كرد: حضور چهار دونده نابينا و كم بينا به همراه سرمربي گلبال تيم ملي جوانان از همدان در تركيب كاروان اعزامي به پاراآسيايي امارات نشان از پتانسيل بالاي ورزش همدان دارد.
منعم افزود: هم اكنون ورزش نابينايان و كم بينايان همدان با وجود مشكلات موجود توانسته به خوبي در مسير قهرماني و سازندگي پيش برود و حمايت همه جانبه از اين قشر ورزشكار را وظيفه خود مي دانيم.
وي اظهار كرد: بر اساس سياست دستگاه ورزش استان همدان نسبت به پرداخت پاداش قبل از ملي پوشان اقدام مي كنيم ضمن اينكه در صورت كسب مدال نيز در ليست تجليل از قهرمانان آسيايي قرار مي گيرند كه به محض برگشت از مسابقات نيز تقدير خواهند شد.
مديركل ورزش و جوانان همدان خاطرنشان كرد: قهرمانان و مدال آوران سرمايه هاي ارزنده براي ورزش استان همدان هستند و حمايت از آنها را وظيفه خود مي دانيم.
رئيس هيات نابينايان و كم بينايان همدان نيز در اين مراسم گفت: چهار ورزشكار همداني با كسب نتايج درخشان در رقابت‌هاي مختلف توانستند جواز حضور در رقابت‌هاي پارا آسيايي جوانان را به دست آورند.
سميه سهيلي افزود: مهرداد نجفي، مهدي سياري، محمدرضا اقبالي و علي ملكي منصور در دووميداني توانستند جواز حضور در رقابت‌هاي پاراآسيايي را كسب كنند ضمن اينكه محمد كوليوند مربي گلبال تويسركان به عنوان سرمربي تيم ملي گلبال جوانان در كاروان اعزامي قرار دارد.
وي خاطرنشان كرد: سومين دوره بازي‌هاي پاراآسيايي جوانان 17 تا 23 آذر ماه در ابوظبي امارات برگزار مي‌شود و كاروان ورزشي نابينايان وكم بينايان كشورمان در 4 رشته دووميداني، شنا، شطرنج و گلبال در رده‌هاي سني جوانان و نوجوانان 14 تا 20 سال و در 2 گروه دختران و پسران در سومين دوره بازي‌هاي پاراآسيايي جوانان حضور خواهند داشت.
وي با اشاره به شانس بالاي دونده‌هاي همداني براي كسب مدال گفت: هر چهار ورزشكار دووميداني همدان اعزامي به اين دوره از رقابت‌ها بخت اصلي كسب مدال محسوب مي‌شوند.
سهيلي خاطرنشان كرد: تيم ملي گلبال جوانان كشورمان را محمدكرم كوليوند مربي توانمند شهرستان تويسركان از توابع استان همدان به عنوان سرمربي هدايت مي‌كند كه اين تيم نيز از مدعيان اصلي قهرماني به شمار مي‌رود.
وي افزود: ورزشكاران نابينا و كم بيناي همداني با حداقل امكانات توانسته‌اند بهترين نتايج را رقم بزنند و هم اكنون علاوه بر اين ورزشكاران اعزامي، حميد اسلامي ديگر دونده همداني نيز آماده حضور قدرتمند در بازي‌هاي پارآسيايي 2018 جاكارتا در سه ماده 800، 1500 و 5 هزار متر مي‌شود.
همدان داراي بيش از يكصد ورزشكار نابينا و كم بينا در رشته هاي مختلف است.
7520/2087
خبرنگار: ميثم ناصرنژاد** انتشار: زهرا پيرنيا