۹ آذر ۱۳۹۶، ۲۳:۲۰
کد خبر: 82748377
T T
۰ نفر
فرماندار آستارا: اعتبارات دهياري ها در دولت تدبير و اميد 10 برابر افزايش يافت

آستارا - ايرنا - فرماندار بندرآستارا گفت: اعتبارات دهياري هاي اين شهرستان در دولت تدبير و اميد نسبت به گذشته 10برابر افزايش يافته است.

به گزارش خبرنگار ايرنا يونس رنجكش روز پنجشنبه در نشست هم انديشي بررسي و رفع مشكلات آستارا با حضور استاندار و مديران كل دستگاه هاي اجرايي در فرمانداري اين شهرستان، با بيان اين مطلب افزود: در روستاها طرح هايي نظير پارك جنگلي بي بي يانلو، راه دسترسي به آبشار لاتون و دهكده گردشگري حيران در حال اجراست و به توسعه روستاها منجر خواهد شد.
وي با اشاره به 60 ميليارد ريال تخلف مالي افراد سودجو در طرح مسكن مهر آستار اضافه كرد: اميدواريم با همكاري اداره كل راه و شهرسازي گيلان، شاهد بهره برداري بخشي از واحدهاي آن تا پايان سال جاري باشيم.
رنجكش با اشاره به اينكه جايگاه دفن زباله در آستارا از وضعيت نامناسبي برخوردار است، خاطرنشان كرد: زباله ها در كنار نوار ساحلي دفن مي شود و در اين راستا نيازمند طرح هاي جديدي نظير ايجاد كارخانه تبديل زباله به كود هستيم.
وي افزود: سد لاستيكي آستارا با اعتباري بالغ بر 120 ميليارد ريال تا پايان سال جاري تكميل خواهد شد و بخش زيادي از مشكلات آب شرب و كشاورزي را برطرف خواهد كرد.
نماينده مردم آستارا در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: آستارا از ظرفيت لازم براي داشتن منطقه آزاد تجاري برخوردار است و تحقق آن به عنوان مطالبه مردم اين شهرستان، بايد از سوي استانداري گيلان پيگيري شود.
ولي داداشي ادامه داد: نگهداري 20 كيلومتر از محور آستارا-اردبيل بر عهده راهداري اردبيل است و اميدواريم با توسعه و تجهيز ناوگان راهداري آستارا، نگهداي كل اين جاده به آستارا واگذار شود.
وي چهار بانده كردن محور آستارا-اردبيل، تجهيز بيمارستان و راه اندازي سي تي اسكن آن، بهسازي محوطه گمرك، توسعه شبكه تلفن همراه مناطق روستايي و بازسازي شبكه هاي فرسوده آبرساني را از مطالبات مردم آستارا اعلام كرد.
حجت الاسلام كاظم حافظ نيا امام جمعه آستارا نيز در اين جلسه گفت: وضعيت بيمارستان آستارا رضايتبخش نيست و امكانات آن بايد براي پاسخگويي به مردم افزايش يابد.
وي افزود: با وجود افتتاح بيمارستان در آستارا، فرو ريختن بخشي از سقف كاذب آن و نبود تجهيزاتي نظير سي تي اسكن براي مردم آزار دهنده است.
وي همچنين بر تكميل حرم امام زادگان ابراهيم و قاسم (ع) آستارا در هفت كيلومتري جاده آستارا به تالش تاكيد كرد.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
خبرنگار: يوسف هدايتي ** انتشاردهنده:كبيري
7105 / 7124/2007