دبيركل سرايا الخراساني عراق: نامه سردار سليماني تصويري واقعي از شكست داعش ارائه كرد

بغداد – ايرنا – دبير كل گروه مقاومت اسلامي 'سرايا الخراساني' از گروه هاي زير مجموعه تشكيلات بسيج مردمي (الحشد الشعبي) عراق گفت كه نامه سردار حاج قاسم سليماني به رهبر معظم انقلاب اسلامي، تصويري واقعي از شكست داعش و طرح هاي استكباري در منطقه ارائه كرد.

'علي الياسري' روز جمعه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود كه نامه سردار سليماني افق جديد منطقه مبتني بر انسان سازي و سازندگي و عمران مناطق و تقويت گروه هاي مقاومت اسلامي از طريق پيوستگي بين سه كشور لبنان، سوريه و عراق را ترسيم كرد.
وي تاكيد كرد كه داعش براي هميشه پايان يافته است و ديگر در بين مردم عراق جايگاهي ندارد اما نبايد فراموش كرد آنچه كه خطر داعش را زودهنگام درك كرد، هوش و ذكاوت سردار حاج قاسم سليماني بود، سرداري كه همواره پشتيبان و حامي مستضعفان و مجاهدان راه حق در منطقه بوده است.
وي ياد آور شد كه حاج قاسم سليماني با هوشياري توانست آينده تحولات را در سايه ظهور يكباره داعش در منطقه بخواند بر همين اساس او با اشراف بر روند نبردها، مي دانست كه اين پيروزي در نهايت به نفع مقاومت اسلامي در منطقه است.
علي الياسري تاكيد كرد كه گروه هاي مقاومت اسلامي در منطقه با وحدتي كه بين آنها شكل گرفت، پيروز ميدان شدند و با ادامه اين وحدت، نسل هاي جديدي براي مقابله با تروريسم ايجاد خواهند كرد.
دبيركل سرايا الخراساني گفت كه طرح استكبار براي عراق، جدا كردن اين كشور از فضاي جريان هاي مقاومتي است و بنا بود كه هركس با جمهوري اسلامي ايران ارتباط دارد، مجرم شناخته شود و آنچه امروز براي جنبش النجباء (گروه مقاومت اسلامي وابسته به الحشد الشعبي) يا ديگر گروه ها و جريان هاي مرتبط با مقاومت اسلامي اتفاق مي افتد در همين راستا است.
الياسري با اشاره به گنجاندن نام جنبش النجباء در فهرست تروريستي وزارت خارجه آمريكا افزود كه هدف از اين تعرض به النجباء، سنجش مواضع گروه هاي مقاومت اسلامي نسبت به همديگر بود آنها در وهله نخست النجباء را انتخاب كردند تا در مراحل بعدي ديگر گروه هاي مقاومت اسلامي از جمله عصائب اهل الحق، حزب الله، سرايا الخراساني و بدر و در نهايت همه گروه هاي مقاومت اسلامي را هدف بگيرند.
وي خاطر نشان ساخت: استكبار جهاني و در راس آن آمريكايي ها نقش و جايگاه ملت عراق را ناديده گرفته اند.
به گفته وي، اين ملت نمي پذيرد به مبارزان و آزادكنندگان خاكش اهانت شود و آمريكايي ها بايد از خيزش اين ملت همانند ملت ايران بترسند .
وي ادامه دارد كه ملت ايران (در اوائل پيروزي انقلاب اسلامي) يكباره به پا خاست و خواستار بسته شدن سفارتخانه آمريكا در ايران شد و به حضور آمريكا در ايران براي هميشه پايان بخشيد.
دبير كل سرايا الخرساني گفت كه بايد آمريكايي ها از چنين روزي بترسند كه همه ملت عراق از استان هاي مختلف به خيابان ها بريزند و خواستار بسته شدن سفارتخانه آمريكا در بغداد شوند و بي شك آن روز، واشنگتن سيلي محكمي از عراق خواهد خورد.
وي تاكيد كرد كه آمريكا بهتر است از صبر و شكيبايي گروه هاي مقاومت اسلامي در عراق نسبت به تصميماتي كه مي گيرد، بر حذر باشد.
علي الياسري گفت كه گرچه مقاومت اسلامي در ميدان جنگ پيروز شده است اما استكبار جهاني همچنان براي تضعيف و تجزيه كشورها و جذب مزدوران و شكست خوردگان و تقويت عناصري كه تحت سلطه آنها هستند، برنامه ريزي مي كند.
به گفته وي، همه اين افراد در نهايت مرتبط با مزدوران استكبار جهاني امثال عربستان سعودي و ديگر كشورها هستند كه همواره از تروريسم حمايت كرده و عامل كشتار و ويراني در عراق، سوريه، لبنان و ديگر كشورهاي منطقه هستند.
علي الياسري افزود كه طرح صهيو آمريكايي – خليجي يك طرح بزرگ و گسترده است كه كل منطقه را هدف قرار داده و هدفش تنها يك كشور يا مكان به خصوص يا يك گروه مقاومت اسلامي نيست.
وي تاكيد كرد كه گروه هاي مقاومت اسلامي كه از ولايتمداري نشات گرفته اند در سايه مديريت حكيمانه جنگ، در همه صحنه هاي نبرد چه ميدان جنگ نرم و چه نظامي در عراق، سوريه و لبنان سربلند و پيروز خارج شده اند.
دبير كل سرايا الخراساني گفت كه حضور ميداني سردار سليماني در صحنه ها و فهم و درك بالاي ملت هاي منطقه كه به اين باور رسيده اند كه نه آمريكا و نه ديگر قدرت هاي منطقه اي متحدان آمريكا، جايگاهي در منطقه ندارند باعث شده است كه استكبار جهاني به دنبال اينگونه گزينه هاي جديد برود.
به گفته وي، بعد از شكست داعش برنامه جديد استكبار جهاني ايجاد نوعي اختلافات طبقاتي در منطقه است و طرح خصوصي سازي در عراق و ديگر طرح هاي مشابه، هدف آن ايجاد اين نظام طبقاتي در جامعه است تا بتوانند از اين طريق، ثروتمندان را با نهادهاي سرمايه داري مرتبط كرده و از آنها برده و متحد خود بسازند و در مقابل مردمان فقير و ساده را بر حسب خواست هاي آمريكا، مديريت كنند.
وي نسبت به تلاش هاي آمريكا و عوامل آن براي سلطه بر اوضاع سياسي عراق هشدار داد و گفت كه يكي از برنامه هاي استكبار جهاني، سلطه بر نظام سياسي حاكم بر عراق است و طرحي مطرح شده كه در ظاهر به نفع مقاومت اسلامي و مردم عراق است اما در باطن به نفع آمريكا و عوامل مزدورش است.
به گفته وي، آمريكايي ها به اشكال مختلف در صدد توسعه حضور خود در منطقه هستند و مي كوشند اذهان عمومي را از پيروزي هايي كه در موصل و جاهاي ديگر تحقق يافته دور كنند و آن را به نام خود رقم بزنند در حالي كه واقعيت آن است كه آمريكا هيچ حضور فيزيكي در نبردها نداشته است.
علي الياسري افزود كه آمريكا همواره مي كوشد كه پيروزي نهايي را به نام خود رقم بزند و اينكه آنها طراح و پشتيبان و كمك كننده اصلي در اين پيروزي بوده اند در حالي كه واقعيت آن است كه اين پيروزي نتيجه نقشه هاي سردار سليماني و مجاهداني همانند ابومهدي المهندس و هادي العامري و فرماندهان گروه هاي مقاومت اسلامي بوده كه هيچ گونه ارتباطي با آمريكايي ها يا آنها كه در كنار آمريكايي ها ايستادند، نداشته اند.
وي تاكيد كرد كه مردم موصل و الانبار و ديگر مناطق عراق كه در معرض حمله گروه تروريستي داعش قرار گرفتند، به حقيقت اين امر كاملا پي برده اند و هرگز فريب اين نيرنگ ها را نخواهند خورد و اجازه بازگشت مجدد جنايتكاران به سرزمينشان را نمي دهند.
خاورم **353*380*شبس*1488 *انتشار دهنده: بهمن بامداد**