۱۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۲۰
کد خبر: 82748956
T T
۰ نفر
امام جمعه كاشان: تدبير مرجعيت شيعه براي پيروزي اسلام بر داعش ستودني است

كاشان- ايرنا- نماينده ولي فقيه در شهرستان و امام جمعه كاشان گفت: جبهه اسلام در سايه تدبير مرجعيت شيعه در صحنه مبارزه با داعش پيروز شد كه امري ستودني است و بايد براي اين پيروزي غرورآفرين سجده شكر به جاي آورد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله 'عبدالنبي نمازي' در خطبه هاي نماز جمعه كاشان گفت: تدبير مرجعيت شيعه و ولايت فقيه همگان را به يكپارچگي فرا خواند و سران طايفه هاي اهل سنت و شيعه عراق با هم براي رويارويي با داعش، آمريكا و رژيم غاصب صهيونيستي به ميدان آمدند.
وي افزود: نيروهاي جان بر كف سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز در مبارزه با گروه تروريستي داعش به كمك نيروهاي نظامي سوري و عراقي رفتند كه با شكست خوردن تكفيري ها موجب سربلندي اسلام و شيعه در جهان شدند.
نماينده ولي فقيه در شهرستان كاشان بيان كرد: اگر هر يك از اين اقدام ها صورت نمي گرفت، امروز نه تنها عراق و سوريه از دست رفته بود بلكه ما نيز بايد در داخل مرزهاي ايران با داعش مبارزه مي كرديم.
او اضافه كرد: ايالات متحده و رژيم صهيونيستي، گروه داعش را پيش تر در آستين خود پرورش و آموزش داده بودند و پس از فراگيري تاكتيك ها، دريافت تجهيزات، تسليحات و ميلياردها دلار پول در مناطق مختلف جهان به ويژه عراق و سوريه دست به كشتار مسلمانان زدند.
آيت الله نمازي عنوان كرد: تحليگران سياسي غرب نيز اعلام كردند كه در قائله داعش، عراق و سوريه شاهد رويارويي ايران و آمريكا بود كه در نهايت ملت، انقلاب و رهبري ايران پيروز اين ميدان شدند.
وي در ادامه با اشاره به هفته وحدت گفت: توطئه دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي انگليس، ايالات متحده آمريكا و رژيم غاصب صهيونيستي از دير باز ايجاد تفرقه ببين فرقه هاي اسلامي بوده است و اين مناسبت براي جلوگيري از اين توطئه شوم دشمنان از سوي امام راحل نامگذاري شد.
امام جمعه كاشان همچنين به 10 آذر سالروز شهادت آيت الله سيد حسن مدرس اشاره و از وي به عنوان بزرگ مرد ميدان مبارزه و شهادت نام برد.
او اضافه كرد: مدرس بهترين الگو براي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي است زيرا اين شهيد سرافراز آن جايي كه مصلحت اسلام و ملت ايران اقتضا مي كرد، اهل مسامحه، معامله و عقب نشيني نبود و به طور قاطع در برابر طرح هاي برخلاف شرع و مصلحت ملت مقاومت مي كرد.
آيت الله نمازي در ادامه هم به وخامت شرايط جسمي 'شيخ عيسي قاسم' اشاره كرد و گفت: حكومت هاي منطقه بايد از تاريخ و سرنوشت شاه خائن ايران، صدام حسين، حسني مبارك و معمر قذافي درس عبرت گرفته و براي خشنودي رژيم غاصب صهيونيسيتي، آمريكا و آل سعود ملت خود را سركوب نكنند.
وي همچنين با اشاره به تعرض رهبران سياسي آمريكا به تعداد زيادي از زنان شاغل در دستگاه هاي امنيتي و نظامي اين كشور، اين موضوع را تنها بخش اندكي از فساد و جنايت هاي دولتمردان ايالات متحده عنوان كرد.
خبرنگار: يوسف صائب ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123