۱۱ آذر ۱۳۹۶، ۰:۲۷
کد خبر: 82749197
T T
۰ نفر
معاون وزیر اقتصاد: شركت های هلندی علاقمند به همكاری با ایران در حوزه های مختلف هستند

تهران- ایرنا- «محمد خزاعی» معاون وزیر اموراقتصادی و دارایی و رئیس سازمان سرمایه گذاری ایران در شهر لاهه در مراسم امضای تفاهم نامه برنامه اقدام توسعه همكاری های ایران و هلند گفت: شركت های هلندی در حوزه های مختلف علاقمند به همكاری با طرف های ایرانی بوده و چشم انداز روشنی برای همكاری های اقتصادی و فنی بین دو كشور وجود دارد.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا، دومین نشست كارگروه عالی توسعه روابط اقتصادی ایران و هلند با حضور هیات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمد خزاعی معاون وزیر اموراقتصادی و دارائی و رئیس سازمان سرمایه گذاری كشورمان در شهر لاهه با طرف های ذیربط هلندی برگزار شد.
در این نشست برنامه اقدام توسعه همكاری های اقتصادی دو كشور در سال 2018 براساس نقشه راه همكاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و هلند در حوزه های یازده گانه انرژی، آب، كشاورزی، بنادر و دریانوردی، بانك های مركزی و تجاری، علمی، فناوری و نوآوری، توسعه فرودگاهی و... با حضور علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند و اعضای ایرانی و هلندی كارگروه عالی اقتصادی به امضای خزاعی معاون وزیر اموراقتصادی و دارایی و «مارتین فان دن برخ» معاون امور اقتصادی وزیر امور خارجه هلند رسید.
خزاعی رئیس طرف ایرانی كارگروه عالی اقتصادی ایران و هلند در مراسم امضای این تفاهمنامه، پیشرفت در مذاكرات با طرف هلندی را بسیار خوب ارزیابی نمود و تصریح كرد: شركتهای هلندی در حوزه های مختلف بسیار علاقمند به همكاری با طرف های ایرانی هستند و چشم انداز روشنی برای همكاری های اقتصادی و فنی بین دو كشور وجود دارد.
در چارچوب این كارگروه عالی اقتصادی و با حضور معاون بین الملل بانك مركزی كشورمان مذاكرات سازنده ای با مدیران بانك مركزی و بانكهای بزرگ هلندی و همچنین صندوق ضمانت صادرات هلند (آترادیوس) صورت گرفت. همچنین دو طرف برای همكاری های علمی، فناوری و نوآوری در حوزه های مختلف اقتصاد دانش بنیان اعلام آمادگی نموده و توافق نمودند زمینه ارتباط و گسترش مراودات موسسات علمی و فناوری دو كشور را در اولین فرصت فراهم نمایند.
در زمینه توسعه همكاری های كشاورزی و آب و فاضلاب طرفین تاكید نمودند كارگروه های تخصصی كشاورزی و آب شكل گرفته بر اساس یادداشت تفاهم های امضاء شده میان وزرای ذیربط طرفین در اولین فرصت نشست های تخصصی را برگزار و راههای گسترش سرمایه گذاری و تبادل تجارب و آموزش بین بخشهای مربوطه را هموار نمایند.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارائی كشورمان به همراه معاون بانك مركزی و اعضای هیات ایرانی همچنین در نشستی كارشناسی، با حضور مدیر امور اقتصادی كنفدراسیون صنایع و كارفرمایان هلند و مدیران شركتهای بزرگ هلندی، راههای توسعه همكاریها و سرمایه گذاری شركتهای هلندی در حوزه های نفت و گاز، توسعه گلخانه ها، انرژی های نو و مدیریت آب و فاضلاب و دیگر زمینه های مهم صنعتی و خدماتی و نیز راهكارهای فعالتر كردن حمایتهای بانكی از این سرمایه گذاری ها را بررسی كردند.
همچنین كارگروه عالی توسعه روابط اقتصادی ایران و هلند به ابتكار وزارت امور خارجه و سفارتخانه های دو كشور و با مدیریت وزارت امور اقتصادی و دارایی كشورمان و معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه هلند سال گذشته با هدف توسعه نظام مند روابط اقتصادی و بر طرف كردن موانع و نیز زمینه سازی مناسب برای فعالیت های بخش خصوصی دو كشور در سفر وزیر اقتصاد این كشور به تهران شكل گرفت كه به عنوان مدل موفقی از دیپلماسی اقتصادی در روابط دو جانبه با هلند معرفی شده است.
شبد**1953** 1010
**تنظیم كننده:مرتضی شحنه**انتشار دهنده:حسن معظمی
۰ نفر