۱۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۳۱
کد خبر: 82750290
T T
۰ نفر
وزير دفاع مصر: به همكاري راهبردي با آمريكا افتخار مي كنيم

الجزيره-ايرنا- «صدقي صبحي » وزير دفاع مصر امروز شنبه طي ديدار با «جيمر ماتيس » وزير دفاع آمريكا در قاهره گفت: ما به شراكت با آمريكا و همكاري راهبردي ميان نيروهاي مسلح دو كشور افتخار مي كنيم.

به گزارش ايرنا و به نقل از پايگاه خبري «البلد » مصر، صدقي صبحي در اين ديدار كه در پايگاه هوايي شرق قاهره صورت گرفت، تقويت همكاري هاي نظامي دو كشور براي نابود كردن تروريسم و تندروي را مهم دانست و گفت: اين پديده شوم تهديدي براي منطقه و جهان است.
از سوي ديگر وزير دفاع آمريكا نيز روابط نظامي دو كشور را ريشه دار و عميق دانست و گفت دو كشور چندين دهه است كه در زمينه هاي مختلف ،هماهنگي و همكاري دارند .
ماتيس افزود: واشنگتن از قاهره و نيروهاي مسلح آن ضد تروريسم حمايت مي كند و به تقويت همكاري با آن براي تحقق صلح و ثبات در خاورميانه علاقه مند است.
در اين ديدار «محمد فريد » رئيس ستاد جنگ نيروهاي مسلح مصر، شماري از فرماندهان نظامي مصري و كاردار آمريكا در قاهره حضور داشتند.
بحث و گفت و گو در خصوص آخرين تحولات منطقه اي و بين المللي ،هماهنگي دو كشور براي مبارزه با تروريسم، تقويت صلح و امنيت در منطقه و همچنين همكاري هاي نظامي دو كشور از جمله ديگر محورهاي گفت و گوي اين دو مقام مصري و آمريكايي اعلام شده است.
وزير دفاع آمريكا همچنين در اين سفر با عبدالفتاح السيسي رئيس جمهوري مصر ديدار و در خصوص تحولات منطقه اي، مقابله با تروريسم و تندروي و اهميت دست يابي به راه حلي سياسي براي بحران هاي موجود در كشورهاي منطقه بحث و گفت و گو كرد.
وزير دفاع آمريكا امروز وارد قاهره شد. وزارت دفاع آمريكا پيش از اين اعلام كرده بود جيمز ماتيس در سفر منطقه اي خود ، با مقام هاي چهار كشور مصر، اردن ،پاكستان وكويت ديدار و گفت و گو مي كند.
خاورم **2041*شبس*1488 * خبرنگار: سيد شاهپور حسيني* انتشاردهنده: بهمن بامداد**