خدمات پشتيباني تحصيلي به دانش آموزان زلزله زده كرمانشاه تا شهريور97 ادامه دارد

تهران- ايرنا- دبيركل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان گفت: به منظور خدمات رساني فرهنگي و تسكين آلام زلزله زدگان استان كرمانشاه، يك هزار و 300 روحاني و مربي به مناطق حادثه ديده اعزام شدند و ارائه خدمات پشتيباني تحصيلي به دانش آموزان اين مناطق تا شهريورماه 97 ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا، حامد علامتي روز يكشنبه در نشست خبري با ابراز تاسف از وقوع زلزله در مناطقي از استان كرمانشاه كه منجر به كشته و زخمي شدن تعدادي از هموطنان شد، افزود: از هفته دوم پس از زلزله در منطقه غرب كشور، اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان براي خدمت رساني در زمينه هاي تحصيلي، فرهنگي و روحي رواني حادثه ديدگان به ويژه دانش آموزان در مناطق زلزله زده اقدام كرد.
وي با بيان اينكه روند خدمت رساني در اين مناطق تا پايان شهريورماه و شروع سال تحصيلي 97 ادامه خواهد داشت، گفت: در حادثه زلزله كرمانشاه 40 مدرسه تخريب و 80 مدرسه نيز آسيب ديد و در اين رابطه 20 دانش آموز و چهار فرهنگي فوت كرده و يك هزار دانش آموز و يك صد فرهنگي مصدوم شدند.
علامتي اظهار كرد: در مجموع، 300 كلاس درس در هزار و 900 روستا و هفت شهر كرمانشاه در اين حادثه تخريب شد.
دبيركل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان افزود: پس از اين حادثه با همكاري دانش آموزان عضو اتحاديه، كمك هاي نقدي و غيرنقدي دانش آموزان سراسر كشور جمع آوري و با هماهنگي هلال احمر به مناطق زلزله زده ارسال شد.
وي با بيان اينكه تاكنون كمك هاي نقدي و غير نقدي دانش آموزان هفت هزار مدرسه دوره متوسطه اول و دوم پس از جمع آوري به مناطق حادثه ديده ارسال شده است، گفت: خدمات تحصيلي و درسي به دانش آموزان آسيب ديده و از كلاس درس محروم، از هفته دوم وقوع زلزله رسما آغاز شد و به گفته مسئولان آموزش و پرورش از ديروز، شنبه 11 آذرماه دانش آموزان مناطق زلزله زده در كلاس هاي درس حاضر شدند.
علامتي افزود: كارشناسان، مشاوران و مربيان تحصيلي با استقرار در شهر سرپل ذهاب و كانكس هاي مشخص شده در زمينه جبران درسي و تقويت درس دانش آموزان و همچنين تاب آوري آنان با برنامه ريزي، كار ادامه تحصيل دانش آموزان آسيب ديده را تسريع كردند.
وي گفت: براي اين منظور برگزاري آزمون تحصيلي در نظر گرفته شده و اين برنامه تا پايان شهريورماه 97 و آغاز سال تحصيلي جديد به صورت رايگان ادامه خواهد داشت.
دبيركل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان اظهار كرد: در ادامه خدمت رساني طبق هماهنگي هاي به عمل آمده به آسيب ديدگان استان كرمانشاه مقرر شد از تمامي ظرفيت هاي دانشجويي و فارغ التحصيلان دانشگاهها به عنوان پشتيبان علمي دانش آموزان در كرمانشاه و سرپل ذهاب استفاده شود و برهمين اساس اين افراد به طور منظم و به نوبت طي 10روز به مناطق زلزله زده اعزام شوند.
علامتي از اعزام 300 روحاني از شهر مقدس قم براي پاسخگويي به شبهات و همچنين روحيه دادن به دانش آموزان حادثه ديده و خانواده هاي آنان و يك هزار مربي تربيتي با استقرار در كانكس هاي فرهنگي در نظر گرفته شده در شهر سرپل ذهاب از ديگر خدمات و پشتيباني ملي و سراسر كشور اين اتحاديه با هماهنگي استانداري كرمانشاه خبر داد.
وي با اشاره به اينكه فصل سرما فرا رسيده است از هموطنان خواست در اهداي كمك هاي خود به مناطق زلزله زده، وسايل گرمايشي را در نظر داشته باشند.
علامتي گفت: تا اين لحظه پيش بيني مي شود حدود 2 ميليارد تومان كمك هاي نقدي و غير نقدي دانش آموزان سراسر كشور براي مناطق زلزله زده غرب كشور جمع آوري و اهدا شده است و جمع آوري كمكها همچنان ادامه خواهد داشت.
وي اظهار كرد: توزيع كتاب، عيادت از آسيب ديدگان و اعزام مربيان پشتيبان تحصيلي و علمي در اين مناطق از سوي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان از جمله كارهايي بوده كه انجام شده و همچنان ادامه خواهد داشت.
به گزارش ايرنا، مديركل پزشكي قانوني استان كرمانشاه امروز، 12 آذرماه از افزايش تعداد جانباختگان حادثه زمين لرزه 7.3 ريشتري شامگاه 21 آبان استان كرمانشاه به 521 نفر خبر داد.
در جريان زلزله اخير به 2 بيمارستان سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب و بيش از 200 مركز بهداشتي و درماني خسارت وارد شد.
زمين لرزه 7.3 ريشتري 21 آبان در 11 كيلومتري بخش ازگله، 32 كيلومتري شهرستان سرپل ذهاب در غرب كرمانشاه 12 هزار و 386 مصدوم نيز داشته است.
اين زلزله به هشت شهرستان و يك هزار و 930 روستاي استان كرمانشاه خسارت وارد كرده و طبق برآورد اوليه دستكم 30 هزار واحد مسكوني شهري و روستايي آسيب كلي و جزيي ديدند.
فراهنگ 1417**1055
خبرنگار: سيدمهدي حسيني**انتشار: زينب كارگر
۰ نفر