۱۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۰۵
کد خبر: 82751174
T T
۰ نفر
سالانه 7500 میلیارد ریال برای دانش آموزان استثنایی هزینه می شود

شهركرد - ایرنا- رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: سالانه 7 هزار و 500 میلیارد ریال برای ایجاد شرایط تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی كشور هزینه می شود.

به گزارش ایرنا، مجید قوامی روز یكشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان در شهركرد اظهار كرد: 137هزار دانش آموز با شرایط خاص در مدارس استثنایی كشور مشغول تحصیل هستند.
قوامی با بیان اینكه آموزش دانش آموزان استثنایی به دنبال ارتقای سطح سلامت روانی جامعه است، گفت: برخلاف تصورات جامعه مبنی بر غیر ضروری بودن صرف هزینه های بالا برای دانش آموزان خاص، این امر در راستای عدالت آموزشی است.
وی تصریح كرد: هرچند آموزش این دانش آموزان هزینه های چند برابری خواهد داشت، اما به حكم عدالت تمام انسانها باید به دور از تفاوت ها از منافع جامعه برخوردار شوند.
قوامی با اشاره به ازدواج های فامیلی در كشور افزود: در راستای پیشگیری از معلولیت، باید روش های شناسایی زوج های ناقل بیماری، زایمان در بیمارستانها و آموزش پرستاران و كادر درمانی در زمان تولد برای كودكان آسیب پذیری كه نتیجه ازدواج فامیلی هستند، به صورت پیشرفته و كنترل شده به كارگرفته شود.
وی همچنین، شناسایی به موقع معلولیت ها و مداخله مداوم و بهنگام را از دیگر ضرورت ها دانست.
مدیركل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری نیز در این آیین اظهار كرد: كمتر از یك درصد جمعیت حدود 190 هزار نفری دانش آموزان استان با شرایط وِیژه در مدارس استثنایی تحصیل می كنند.
بهروز امیدی افزود: توجه و رسیدگی و فراهم كردن شرایط خاص برای تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی از اولویت های نظام آموزشی و تربیتی است.
12 آذرماه روز جهانی معلولان نامگذارشده است.
خبرنگار:سمیه پناهنده**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
7360/6021
۰ نفر