۱۳ آذر ۱۳۹۶، ۰:۲۲
کد خبر: 82751702
T T
۰ نفر
استاندار: سهم لرستان از اعتبارات طرح بهينه سازي صنايع پنج هزار ميليارد ريال است

خرم آباد - ايرنا - استاندار لرستان با بيان اينكه در سال جاري چند رديف اعتباري براي سرمايه در گردش و طرح هاي توليدي وجود دارد، گفت: دولت حدود 300 هزار ميليارد ريال اعتبار براي طرح بهينه سازي صنايع در نظر گرفته كه سهم لرستان از اين اعتبارات نزديك به پنج هزار ميليارد ريال است.

سيد موسي خادمي يكشنبه شب در حاشيه بازديد از طرح هاي عمراني شهرستان اليگودرز در گفت و گو با ايرنا افزود: نزديك يك و نيم ميليارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملي براي اشتغال روستايي اختصاص يافته كه نزديك به چهار هزار ميليارد ريال از اين اعتبار نيز به لرستان اختصاص يافته است.
وي اظهار كرد: در يك طرح خوب اشتغالزايي ديگر نيز حدود 200 هزار ميليارد ريال اعتبار از سوي دولت توزيع شده كه عدد خوبي از اين اعتبار به لرستان اختصاص يافته است.
استاندار لرستان افزود: 25 هزار ميليارد ريال در سد رودبار هزينه شده كه 450 مگاوات توليد برق دارد و از مهمترين طرح هاي عمراني كشور به شمار مي رود.
وي گفت: سد رودبار توانايي توليد يكهزار مگاوات برق را دارد؛ بخشي از كار با توجه به نياز به اعتبار بيش از 10 هزار ميليارد ريال انجام نشده است.
خادمي با تاكيد بر لزوم ايجاد راه دسترسي اليگودرز به مسجد سليمان خوزستان اظهار كرد: احداث اين راه در بودجه 97 گنجانده مي شود.
وي افزود: محور اليگودرز به داران نيز يك محور اصلي در لرستان است كه تكميل آن بايد تسريع شود.
استاندار لرستان با اشاره به فعاليت شركت پالايشكده برنس شيمي اليگودرز اظهار كرد: اين شركت توليد كننده گازوييل، بنزين و نفت است كه از مواد اوليه ميعانات وارداتي استفاده مي كند و براي صادرات محصولات نيازمند اجراي طرح توسعه است.
وي با اشاره به ظرفيت هاي شهرستان اليگودرز در توليد كاغذ از سنگ گفت: اين كارخانه در مرحله تعيين محل زمين و انجام مناقصه براي شريك سرمايه گذار است و مي تواند در كارآفريني تقش مهمي داشته باشد.
خادمي با تاكيد بر لزوم آبياري زمين هاي زير دست سد حوضيان اظهار كرد: قرارداد 2 هزار و 500 هكتار از اين زمين ها بسته شده و شبكه سه و چهار اين طرح نيز انجام شده است و بخشي ديگر نيز بزودي انجام مي شود.
وي استفاده از ظرفيت گردشگري سد حوضيان را كاري ارزشمند خواند و افزود: بهترين رويكرد در سد حوضيان توجه به موضوع گردشگري است كه با شركت هاي هلدينگ در حال برسي مقدماتي در اين زمينه هستيم و قصد داريم دهكده گردشگري را در سد حوضيان اجرا كنيم.
استاندار لرستان با اشاره به كمبود شير صنعتي در اين استان گفت: شركت پگاه لرستان بيش از 50 درصد شير خام مورد نياز خود را از خارج استان وارد مي كند.
وي افزود: مجتمع كشت و صنعت اليگودرز با توجه به شرايط فعلي لرستان يك ظرفيت است كه مي تواند بخشي از شير مورد نياز مصرف شركت پگاه لرستان را توليد كند.
وي با اشاره به محروميت شهرستان اليگودرز اظهار كرد: كل استان لرستان جزو استان هاي كمتر توسعه يافته است كه شهرستان اليگودرز در حوزه راه روستايي مشكلاتي دارد كه براي رفع آنها بايد برنامه ريزي كنيم.
به گزارش ايرنا استاندار لرستان در سفر خود به شهرستان اليگودرز از 10 طرح مهم اين شهرستان بازديد كرد و با حضور در ميان مردم برخي روستاها و محلات مختلف شهر با مشكلات مردم از نزديك آشنا شد.
در اين بازديدها محمد خدابخشي نماينده مردم اليگودرز در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مديران استاني و شهرستاني حضور داشتند.
اليگودرز وسيع ترين شهرستان لرستان در شرق اين استان قرار دارد.
7279/3022
خبرنگار: جابراسدي ** انتشاردهنده: احسان كردي