خدمات رساني حوزه بهداشتي تا رفتن مردم زلزله زده به داخل خانه هايشان ادامه دارد

كرمانشاه- ايرنا- معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه گفت: خدمات رساني اين معاونت در مناطق زلزله زده استان كرمانشاه تا رفتن مردم به داخل خانه ها ادامه دارد و در كنار مردم خواهيم بود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، دكتر ابراهيم شكيبا روز دوشنبه در نشست خبري با خبرنگاران در سرسراي اجتماعات معاونت بهداشتي افزود: گروه هاي مختلف اين معاونت در مناطق زلزله زده حضور دارند و به مردم خدمات بهداشتي ارائه مي دهند.
او با بيان اينكه بيش از 200 خانه بهداشت، مركز بهداشتي و مركز جامع خدمات در اين زلزله آسيب ديده است، گفت با اين وجود خدمات رساني را تعطيل نكرديم و در روزهاي اول در چادر خدمات ارائه شد.
او اظهار كرد كه براي ساخت و بازسازي مراكز بهداشتي آسيب ديده در زلزله به 56 ميليارد ريال اعتبار نياز داريم و از خيرين درخواست كمك براي ساخت اين مراكز را داريم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به انجام مراقبت هاي بهداشتي در طول سال براي همه گروه هاي سني اشاره كرد و گفت: اين مراقبت ها اكنون در مناطق زلزله زده بيشتر از گذشته انجام مي شود.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه در ادامه گفت: در زلزله اخير 11 مادر در شهرستان سرپل ذهاب جان خود را از دست دادند و هيچ موردي در شهرستان ثلاث باباجاني نداشتيم.
دكتر شكيبا، همچنين از جان باختن 39 كودك زير پنج سال در زلزله اخير در شهرستان هاي سرپل ذهاب، ثلاث باباجاني و دالاهو خبر داد و گفت: از اين تعداد 30 نفر در سرپل ذهاب، 2 نفر در ثلاث باباجاني و هفت نفر در دالاهو بوده اند.
وي در مورد وضعيت آب مناطق زلزله زده نيز گفت: به صورت مستمر زير كنترل بهداشتي است و تاكنون هيچ مورد آلودگي ميكروبي در آب مناطق زلزله زده وجود ندارد اما در روزهاي اول كدورت آب بالا بود و اكنون نيز در برخي موارد كدورت وجود دارد.
زمين لرزه 7.3 ريشتري 21 آبان در 11 كيلومتري بخش ازگله، 32 كيلومتري شهرستان سرپل ذهاب در غرب كرمانشاه تاكنون 521 كشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
اين زلزله به 10 شهرستان و يك هزار و 930 روستاي استان كرمانشاه خسارت وارد كرده و براساس ارزيابي صورت گرفته 77 هزار واحد مسكوني شهري و روستايي نيز آسيب كلي و جزئي ديده است.
8066/3033 خبرنگار:فرزاد نويدي ** انتشاردهنده:علي مولوي