۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۰
کد خبر: 82753584
T T
۰ نفر

بيمارستان موقت سرپل ذهاب آماده افتتاح شد

۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۰
کد خبر: 82753584
بيمارستان موقت سرپل ذهاب آماده افتتاح شد

كرمانشاه- ايرنا- بيمارستان موقت سرپل ذهاب به همت دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه آماده افتتاح شده و فردا در روز ميلاد پيامبر اكرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در مراسمي با حضور مسئولان ملي و استاني به صورت رسمي آغاز به كار مي كند.

به گزارش خبرنگار ايرنا؛ بيمارستان موقت با نام 'بانگر' كه برگرفته از نام منطقه اي در سرپل ذهاب است به عنوان بيمارستان موقت جايگزين بيمارستان تخريب شده شهداي اين شهر شده است.
در جريان زلزله 7.3 ريشتري غرب كرمانشاه در روز 21 آبان امسال، بيمارستان شهداي سرپل ذهاب تخريب شد و پس از آن خدمات رساني در چادر و كانكس انجام مي شد.
سابقه آغاز به كار بيمارستان 'بانگر' به سال 1371 بر مي گردد كه با ساخت بيمارستان شهداي سرپل ذهاب در سال 1387 آن بيمارستان تعطيل شد و به مركز راهيان نور تغيير كاربري داد.
بعد از وقوع زلزله 21 آبان و تخريب بيمارستان شهداي سرپل ذهاب در اول آذر امسال بيمارستان بانگر دوباره در اختيار دانشگاه علوم پزشكي قرار گرفت و پس از 15 روز آماده افتتاح شده است.
سرپرست بيمارستان شهداي سرپل ذهاب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: بيمارستان بانگر در مساحت 2 هزار متر مربع در تمام بخش ها به مردم منطقه خدمات ارائه مي كند.
شهرام كركودي افزود: بيمارستان بانگر در تلفيق و تركيب با كانتينرهاي بيمارستاني كه از طرف ستاد مديريت بحران دانشگاه علوم پزشكي اصفهان تامين شده، به مردم منطقه خدمات ارائه مي كند.
به گفته او، در اين بيمارستان بخش هايي مانند آزمايشگاه، راديولوژي، اتاق عمل، اورژانس، بخش هاي زنان و مردان فعال شده است.
وي اظهار كرد: بخش هاي دياليز و سي سي يو نيز كه اكنون در بيمارستان قصرشيرين خدمات ارائه مي كنند قرار است با همت خيرين و دانشگاه علوم پزشكي در بيمارستان موقت جديد ارائه شود.
وي گفت: از 12 روز قبل كانتينرهاي بيمارستاني از طرف دانشگاه علوم پزشكي اصفهان به ما تحويل شده و فردا بيمارستان را به صورت رسمي افتتاح مي كنيم.
وي اظهار كرد همه پرسنل بيمارستان شهداي سرپل ذهاب سالم هستند و در بيمارستان موقت به مردم خدمات ارائه خواهند داد.
او ظرفيت بيمارستان موقت بانگر را 54 تختخوابي اعلام كرد و گفت: تلاش ما ارائه خدمات مطلوب به مردم منطقه است.
زمين لرزه 7.3 ريشتري 21 آبان در 11 كيلومتري بخش ازگله، 32 كيلومتري شهرستان سرپل ذهاب در غرب كرمانشاه تاكنون 569 كشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
اين زلزله به 10 شهرستان و يك هزار و 930 روستاي استان كرمانشاه خسارت وارد كرده و براساس ارزيابي هاي صورت گرفته 77 هزار واحد مسكوني شهري و روستايي نيز آسيب كلي و جزئي ديده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نويدي **انتشار دهنده:علي مولوي