۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۸:۴۲
کد خبر: 82754347
T T
۰ نفر
سيستان و بلوچستان مظهر وحدت و انسجام امت اسلامي

زاهدان - ايرنا - سيستان و بلوچستان به عنوان مظهر وحدت و انسجام امت اسلامي امروز به الگويي براي مسلمانان جهان اسلام تبديل شده به طوري كه در اين استان افراد با مذاهب شيعه و سني با مهر و محبت نمونه كاملي از برادري را به همگان عرضه مي كنند.

به گزارش ايرنا اسلام هرگونه مرز بندي فكري، سياسي، اعتقادي و طبقاتي را در دورن جامعه اسلامي نفي و همواره به عنوان يك دين كامل بر وحدت و تلاش در اين زمينه تاكيد كرده است.
از آنجايي كه وحدت اسلامي يكي از مهم ترين ضرورت هاي مسلمانان براي ايستادگي، پويايي و عزتمندي آنان در تمام صحنه ها و عاملي براي مقابله با توطئه دشمنان است مردم هوشيار و با بصيرت شيعه و سني سيستان و بلوچستان با مدنظر قرار دادن اين مهم به الگويي براي مسلمانان تبديل شده اند.
نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: مردم اين استان از دير باز با انجام پيوندهاي خانوادگي، برادر گونه در كنار هم زندگي مسالمت آميزي داشته و دارند كه از آن مي توان به عنوان استان برتر در زمينه وحدت ياد كرد.
آيت الله عباسعلي سليماني ادامه داد: وحدت مردم شيعه و سني سيستان و بلوچستان همواره موجب نگراني دشمنان بوده است به طوري كه براي ايجاد اختلاف و تفرقه در برهه هاي مختلف توطئه هاي مذهبي و قومي را با هزينه هاي گزاف اجرا كردند كه با روشنفكري دانشگاهيان، علما، سران طوايف، معتمدان و مردم در هيچ يك موفق نشده اند.
امام جمعه زاهدان تاكيد كرد: خوشبختانه در ميان علما، ريش سفيدان، معتمدان و روشنفكران و مردم سيستان و بلوچستان وحدت و محبت بسيار خوبي حاكم است كه از آن به عنوان الگو براي تمام مسلمانان مي توان ياد كرد.
نماينده مقام معظم رهبري در امور اهل سنت استان هاي سيستان و بلوچستان و كرمان افزود: براي حفظ وحدت مهم اين است كه مصالح جهان اسلام و مشتركات را در نظر بگيريم و روي اختلافات مذهبي مانور ندهيم.
امام جمعه مسجد مكي و مدير حوزه علميه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: امروز در سايه نظام جمهوري اسلامي مردم شيعه و سني سيستان و بلوچستان با وحدت و همدلي كامل در كنار يكديگر زندگي مي كنند و اختلاف براي آنان معنايي ندارد.
مولوي عبدالحميد اسماعيل زهي افزود: ما علماي اهل سنت اعتقاد داريم كه خون شيعه و سني با يكديگر هيچ فرقي ندارد.
وي تصريح كرد: امروز قرآن كريم و احاديث پيامبر اكرم(ص) فرياد وحدت و همدلي در ميان مسلمانان سر مي دهند.
وي با بيان اين كه اختلاف و تفرقه در ميان امت اسلامي به ضرر مسلمانان و به نفع دشمنان اسلام است، افزود: وحدت و همدلي ميان مسلمانان يك ضرورت، واجب و به نفع جهان اسلام است.
امام جمعه مسجد مكي اهل سنت زاهدان گفت: متاسفانه تفرقه در ميان امت اسلامي موج مي زند كه اين به نفع مسلمانان نيست و دشمن از آن سود مي برد.
مولوي اسماعيل زهي اظهار داشت: امروزه در حالي كه كشورها و سران استكبار جهاني بر سر يك موضوع با يكديگر اتحاد مي كنند جاي تاسف است كه چرا كشورهاي اسلامي با يكديگر متحد نمي شوند.
وي تصريح كرد: دشمنان سالهاست تلاش مي كنند در سيستان و بلوچستان اختلاف ايجاد كنند كه الحمدالله همواره با هوشياري مردم شيعه و سني روبه رو شده اند.
توليت آستان قدس رضوي در سفرشهريورماه امسال خود به سيستان و بلوچستان گفت: مردم اين استان با گذشت هزار سال همواره با مهرباني و يكپارچگي جلوه زيبايي از وحدت و همبستگي را به نمايش گذاشته اند كه بسيار ارزشمند است.
حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسي اظهار داشت: روحانيون شيعه و سني در كسوت هدايت گران انسان معاصر و بصيرت آفريني و مرزبان دين و ارزش هاي الهي بايد از طريق آگاهي دادن و شناخت به مقابله با جنگ نرم كه مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب است بپردازند.
وي با بيان اينكه دشمنان به دنبال ايجاد فتنه و گسست ميان مردم هستند گفت: يك رنگي، انسجام و وحدت در جاي جاي سيستان و بلوچستان قابل مشاهده است.
مدير دبيرخانه ائمه جمعه نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در امور اهل سنت سيستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: وحدت به عنوان عاملي براي موفقيت مسلمانان و جلوگيري از شكست آنان در مقابل فتنه دشمنانان بارها از قرآن كريم و كلام رسول ختمي مرتب حضرت محمد(ص) يادآوري شده است.
مولوي عبدالغني دهاني سوراني ادامه داد: مردم شيعه و سني سيستان و بلوچستان به عنوان حاميان واقعي دين اسلام همواره با مد نظر قرار دادن وحدت به عنوان يك اصل اساسي و مهم زندگي سراسر مسالمت آميزي در كنار هم داشته و دارند به طوري كه در هم آميختگي خوني آنان گواه اين گفته است.
وي تاكيد كرد: مردم، علما و بزرگان اين ديار همواره با بصيرت و هوشياري تمام توطئه ها در زمينه دشمنان را در ايجاد رخنه در صفوف به هم پيوسته شان در نطفه خفه كرده اند به طوري كه از آنان به عنوان مظهر و نماد وحدت جهان اسلام مي توان نام برد.
مدير حوزه علميه اهل سنت طوبي زاهدان نيز به خبرنگارايرنا گفت: با وجود طوايف و اقوام مختلف در سيستان و بلوچستان مردم اين استان با پيروي از دستورات اسلام همچون برادر با وحدت در كنار هم زندگي مي كنند.
مولوي عبدالغني باراني ادامه داد: اهل سنت سيستان و بلوچستان انتظار دارند ملت ايران همانگونه كه در طول سالهاي متمادي به ويژه پس از پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون در كنار هم با وحدت و همبستگي زندگي كرده اند همين روند را به بهترين شكل ادامه دهند.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه مردم با عمل ثابت كرده اند كه خواهان نظام اسلامي هستند ضروري است وحدت موجود در جامعه تبليغ شود تا همچون گذشته مايوس كننده دشمنان باشد.
وي تاكيد كرد: بالاترين انتظار اهل سنت اين است كه همچون گذشته كه جايگاه علما و مدارس ديني حفظ شده است اين روند همچنان ادامه يابد.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهاني **انتشاردهنده: اكبر نوري