بازسازی یك هزار و 175 خانه مددجویان خسارت دیده ناشی از زلزله زده اخیر در غرب كرمانشاه

قصرشیرین- ایرنا- رییس سازمان بهزیستی كشور از بازسازی یك هزار و 175 خانه مددجویان خسارت دیده ناشی از زلزله زده اخیر توسط سپاه در استان كرمانشاه خبر داد.

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان كرمانشاه كه در سرپل ذهاب برگزار شد، گفت: با تلاش های صورت گرفته 21 مهد كودك را در قالب 31 كانكس برای بچه های منطقه زلزله برپا كرده ایم.
وی، از نصب 206 كانكس برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی در مناطق زلزله زده غرب استان كرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد 76 كانكس برای معلولان، 19 كانكس به جانبازان و 111 كانكس نیز در حوزه اجتماعی نصب شده است.
وی بیان كرد: سازمان فنی و حرفه ای 120 كانكس را به ما قول داد كه به دلیل استاندارد نبودن، كانكس های آنها تحویل گرفته نشد.
وی ادامه داد: در جریان زلزله اخیر در غرب استان كرمانشاه، 118 معلول جدید شناسایی شدند كه نوع و سطح معلولیت این افراد در حال تعیین است.
رییس سازمان بهزیستی كشور اظهاركرد: همچنین در جریان زلزله اخیر، 18 تن از مردم دچار ضایعه نخاعی شدند كه 2 تن از آنان فوت كردند.
محسنی بندپی، با بیان این كه 11 كودك در جریان زلزله اخیر كه هر 2 والدین آنها فوت شده اند، شناسایی شدند، از راه اندازی 2 مركز توانبخشی سیار برای انجام اقدام های فیزیوتراپی و توانبخشی در مناطق زلزله زده غرب استان و همچنین از راه اندازی 2 پایگاه پایگاه اورژانس اجتماعی در منطقه زلزله زده غرب كرمانشاه خبر داد.
فرماندار سرپل ذهاب نیز گفت: در جریان زلزله اخیر، 25 هزار و 916 واحد مسكونی این شهرستان آسیب دیدند كه از این تعداد، پنج هزار و 32 واحد شهری و پنج هزار و 700 واحد مسكونی روستایی 100 درصد تخریب شده است.
اكبر سنجابی اضافه كرد: واحدهای احداثی نوع 2 در مناطق شهری كه در جریان زلزله اخیر آسیب دیده اند، 125 واحد و در مناطق روستایی نیز یك هزار و 229 واحد است.
وی، واحدهای تعمیری نوع یك در مناطق شهری سرپل ذهاب را چهار هزار و 275 واحد و در مناطق روستایی یك هزار و 89 واحد اعلام كرد.
فرماندار سرپل ذهاب، همچنین واحدهای مسكونی تعمیری نوع 2 در مناطق شهری را سه هزار و 10 واحد و در بین مناطق روستایی یك هزار و هفت واحد اعلام كرد.
سنجابی، با اشاره به اسكان موقت زلزله زدگان سرپل ذهاب گفت: تاكنون قرارگاه خاتم الانبیا (ص) یك هزار و 127 اسكان موقت را دائر كرده است كه 470 تن از مردم این شهرستان در آنها اسكان یافته اند.
وی گفت: در حوزه شهری، ارتش از مجموع تعهد ساخت 2 هزار دستگاه كانكس، 150 دستگاه كانكس را امروز تحویل بنیاد مسكن داده و كار جانمایی آن نیز انجام شده است.
وی همچنین از نصب حدود 300 كانكس اهدایی مردم در مناطق مختلف شهر سرپل ذهاب خبر داد و شمار چادرهای نصب شده در این شهرستان را 26 هزار و 231 تخته اعلام كرد و افزود: از این تعداد، 18 هزار و 731 تخته چادر در مناطق شهری و بقیه در مناطق روستایی نصب شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 كیلومتری بخش ازگله، 32 كیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب كرمانشاه تاكنون 569 كشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یك هزار و 930 روستای استان كرمانشاه خسارت وارد كرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسكونی شهری و روستایی نیز آسیب كلی و جزئی دیده است.
7079/8066 خبرنگار:فرزین مدرسی **انتشار دهنده:علی مولوی
۰ نفر