۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۱۸
کد خبر: 82754743
T T
۰ نفر
آيت الله اعرافي : وحدت همه مسلمانان از مهم ترين پيام هاي هفته وحدت است

بندرعباس – ايرنا - مدير حوزه هاي علميه كشور با تاكيد بر نشر دانش و معرفت گفت : همدلي و وحدت همه مسلمانان از مهم ترين پيام هاي هفته وحدت است.

به گزارش ايرنا آيت الله عليرضا اعرافي روز چهارشنبه در آئين عمامه گذاري 60نفر از طلبه هاي حوزه علميه بندرعباس اظهار كرد: براي تمدن سازي اسلامي، گسترش و معرفي اسلام ناب محمدي نيازمند علم و دانش و معرفت هستيم كه سرچشمه آن قرآن كريم و سيره پيامبر اكرم حضرت محمد (ص) و اهل بيت است.
وي افزود: در صدر اسلام نيزطي ربع قرن حضرت محمد(ص) با اخلاق، رفتار وپندار نيكو و آينده نگري خود تمام عالم را تكان داد و بنيان يك دستگاه علمي و معرفتي را گذاشت كه دشمن در برابر آن سر تسليم فرود آورد و زانو زد.
مدير حوزه هاي علميه كشور اضافه كرد: جاذبه و فضايل رسول اكرم (ص) باعث شد تا امپراطوري هاي ايران، چين، رم و مصر جذب دين اسلام شوند و همه اينها بر محور كعبه بچرخند طوريكه امروز شاهد بيش از 55كشور اسلامي هستيم.
وي با تشريح اهداف دستاوردهاي وحدت بخش اسلام ، پيروزي جبهه مقاومت برشجره خبيثه داعش را ناشي از وحدت مذاهب اسلامي به رهبري مراجع بزرگ اسلام دانست و گفت: جمع شدن مسلمانان با سلايق و انديشه هاي گوناگون زير يك سقف در صفوف به هم فشرده وعشق به پيامبر كه دربين آنان موج مي زند نشان دهنده عزت، شكوه و افتخار مذاهب اسلامي است.
وي با اشاره به دستاوردهاي هفته وحدت خاطرنشان ساخت: امروز نياز به الگوبرداري از سيره و راه وروش نبي مكرم اسلام (ص) هستيم.
اعرافي در ادامه با برشمردن سرمايه هاي جهان اسلام شامل 55كشور با جمعيت نزديك به 2ميليارد نفرجمعيت و دراختيار داشتن نيمي از ذخاير معدني و انرژي، دراختيار داشتن نقاط استراتژيك و وجود اقليت هاي مسلمان در كشورهاي مختلف و نسل جوان و پرشور ابراز داشت: متاسفانه با وجود اين همه سرمايه و توانمندي هنوز با گذشت 60 سال نتوانسته زخم چركين يعني رژيم جعلي صهيونيستي اسرائيل را از پيكره خود جدا كند.
وي تاكيد كرد جشن هفته وحدت و ميلاد رسول گرامي اسلام جشن همبستگي است نه بحث و جنگ بر سر حرف هاي كم ارزش و مسائل ييش پاافتاده اي كه ممكن است روح همبستگي را ازبين مسلمانان ببرند.
مدير حوزه هاي علميه كشور با اشاره به حضور مردم و علماي اهل سنت هرمزگان در مراسم جشن عمامه گذاري 60نفر از طلاب حوزه علميه بندرعباس تاكيد كرد: وحدت راهبردي از مهم ترين پيام هاي هفته وحدت است.
6149 /6048
خبرنگار :رضا گيلاني ** انتشار : خليل تنيده